lördag 16 april 2011

Varma fredagen och myspyset

 


Måste säga att idag var hela dagen lite surrealistisk. Man vaknade upp som vanligt och va en zombie som alltid. Kom till jobbet och drack en hink kaffe och sen kom värmen. Man gick som en dimma ut på jobbets baksida och kisade som en kärring mot solen och satte sig vid en bänk. Man insåg att nu är det inte längre läge för mer snö när man känner att jackan är för varm och att man kan sitta i sina innekläder. Jag blev till och med lite rödfläckig på bröstet. Jag gick in igen och fortsatte jobba och gick sen ut på lunchen och käkade, fortfarande helt perplex inför faktumet att man kan äta utomhus utan att förfrysa efter 5 minuter. Inte nog med det. Jag fick kompa 1 timme och 45 minuter bara för att det var för lite att göra. Jag ringde glatt upp min lilla vän Jenny som skulle handla inför vår tjejkväll som hon skulle ha tillsammans med mig och Fia. Jag traskade bort till Coop Forum i Bromma Blocks. Blev lite varm och tog av mig jackan. Man såg folk vara svalt klädda i trädgårdarna och barn som sprang omkring i sina t-shirtar och kjolar. Kändes som att den kalla hårda vintern hade varit en mardröm och att det alltid har varit varmt ute.


Jag mötte upp Jenny vid Coop och vi knallade in och köpte mat och sen gick vi in till Systemet och köpte några vinsorter. Sen körde vi iväg och hämtade Fia och hennes lilla vovve Molly innan vi hamnde hemma hos Jenny. Där fixade vi till baconinlindade och brieostfyllda kycklingfiléer med sallad och hemmagjord tzatziki. Yummy! Sen hade Jenny gjort en delikat chokladmousse som till och med jag fick äta eftersom den bara innehöll vispgrädde, ägg och mörk choklad. Den ska jag apa efter någon dag. Till det kollade vi på Talang på hennes tjockteve och snackade skit.


 


IMG_1053[1].JPG


 


Aaah, fredagsmys är det bästa som finns! Tur att mina fina vänner finns tillgängliga, annars hade fredagarna varit dötrista.


3apor_141288191.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar