söndag 3 april 2011

18-årsfika för lilltösen

 


Då var man på fika igen hos älsklingen familj. Den här gången hade lillasystern i familjen vuxit till sig och blivit 18 år. Hurra för lillan! :) Det bjöds på en läcker planka med diverse kallskuret, frukter och finostar, potatissallad och nybakt bröd. Mycket mumsigt. Jag tog för mig av köttet och ostarna och tjuvade lite på alla (förbjudna) frukterna bara för att det var kalas. Mycket gott! Skumt det där när man har slutat käka vissa saker. Då smakar de annorlunda när man väl smakar lite efter en lång tid. Det bjöds även på mousserande vin. Chapell Hill om jag inte minns fel.


bild(11).JPG


Sen blev det tre olika sorters tårtor dagen till ära. Det fick jag ju inte heller smaka på. Jag smuttade i mig några koppar kaffe istället. De sista svepte jag bara för att det var såna där små tantkoppar som rymmer typ lika mycket som ett shotsglas. Själv är man ju van med monsterstora koppar eller glas som rymmer typ 500 liter kaffe. Är man en kaffe-junkie så är man. Det gjorde inget. Jag var glad ändå eftersom de även bjöd på vin dessutom.


bild(12).JPG


Lillan fick sig massa fina presenter. Bl.a så hade Thomas (hennes största storebror) och hennes mamma köpt en orange (urk) kaffemaskin av märket Tassimo. Den gör rätt ok kaffe. Cappuchinon är faktiskt jättegod. Thomas hade köpt blandade ampuller för över 400 spänn. Så nu kan lillan och hennes små vänner, som precis har upptäckt kaffets värld, dricka t.ex latte och Marabou-choklad på flickrummet. Av mig fick hon en parfym av märket Escada, Desire Me. Hon hade önskat sig en doft som luktar vanilj. Ja den här luktar vanilj, dock inte sliskig vaniljsocker som de andra brukar göra, utan en mix av orkidé, tiramisu och vanilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar