lördag 2 april 2011

Det finns pulverkaffe och pulverkaffe

 


Eftersom vi näst intill har odrickbart automatkaffe (Selecta-maskin) på jobbet som dessutom kostar pengar (!) så har jag börjat ta med mig pulverkaffe istället. Det är i alla fall godare till viss mån. Jag testat ICA:s ekologiska som har en hint av choklad i sig. Den är god. Sen har jag provat Nescafe LYX som osar gammalt ur påsen, men smakar helt ok. Nu har jag gett mig in på Nescafe Original som är helt rekorderlig faktiskt. Den här är god att ha mjölk till, som det står. Jag provade vispgrädde i och den blev krämig o god. Perfekt att ha på jobbet även utan mjölk.


Nescafe Original


 


Vilken är DIN favorit?


 

4 kommentarer:

  1. Prova Red Cup, den är bäst. Minns inte tillverkaren, men det står klart och tydligt Red Cup på den.

    SvaraRadera
  2. Mhmm ja det är också Nescafé som har gjort den :) Ska prova den så fort jag har druckit upp mitt andra kaffe. ^^. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Pernilla Wallette2 april 2011 kl. 19:34

    Ja hörru... det här har vi också provat. Alltså att köpa olika sorters pulverkaffe och det är en stoooor skillnad. Både på lukt och smak. jag kan ju säga att ett kaffepulver vi köpte, ja det var helt odrickbart. Så prova gärna en del.. så ska ni få se. Det är en milsvid skillnad faktiskt:)Ha en fortsatt trevlig lördagkväll, n

    SvaraRadera
  4. Ja du har så rätt... pulverkaffe är så olika beroende på märke dessutom. Dock vägrar jag att dricka sånt med tillägg i såsom mjölk och sötningsmedel. Det är förvisso godare men så mycket onyttigare. :) Sicken djungel!Ja ha en trevlig lördagskväll ni med! =)

    SvaraRadera