tisdag 26 april 2011

Påsknöjen

 


Förrutom att vi har varit hos våra familjer och käkat påskmat så det sprutar ur öronen, så åkte vi även till Örebro för att bada på Gustavsviks äventyrsbad. Det tar ca 2 timmar att åka dit från Stockholm. På vägen dit satt jag och Fia och pluggade körkortsteori. Iphonen har en jättebra app som heter iKörkort. Där satt vi och pluggade vägskyltar och lite allmänna frågor om traffikregler o dyl. Ska ju börja övningsköra nästa helg tänkte jag och  först börja med grunderna på nån parkering. Det ska bli intressant att se hur jag tar mig.


Jo, äventyrsbad var det ju. Vi käkade först på badets lilla kafeteria innan vi checkade in. Vi tog nycklar till spa-sektionen. Det kostar inte alls mycket att få låna badrock, badhandduk, tillgång till ångbastu, vanlig bastu, 18 minuter solarietid, jacuzzi och relaxavdelning med bar, plus äventyrsbadet. Bara 195 kr för allt. Klart man fläskar på när man ändå är igång. Ska det va så ska det va liksom. Det var grymt kul som det brukar vara där. De har tre långa vattenrutchkanor, vågmaskiner och en helt hysterisk fors som man inte kommer igenom utan att få ont nånstans eller skada sig på nåt sätt. Jag råkade slå upp handflatan första rundan av forsen. Men jag körde på ändå. Den här gången hade de kört på extra mycket klorin precis i slutet så när man kom ur forsen så fick man en hostattack av all klorinånga som forsade ner över en. Men man åkte ändå hur många gånger som helst bara för att det var så roligt. Men tillslut efter ca 3 timmar så var man rätt slut och rätt trött på att hosta och slå sig. Så vi gick upp till relaxavdelningen och bubblade i jacuzzin, bastade, solade och duschade innan vi åkte därifrån. Jag var heelt slutkörd. Det är rätt utslitande att springa runt bland alla attraktioner och kämpa sig igenom tunnlar, hysteriska forsar och vågor. Vi åkte och käkade innan vi åkte hem. Jag slumrade till i bilen och sen när vi kom hem så somnade jag som en klubbad säl i soffan.  Jag sov i 13 timmar.


Gustavsviks_upplevelsebad_01.jpg
Lånad bild av wikipedia av åkattraktionen space bowl


 


Idag var vi ute på Stockholms segelklubb och grillade i det vackra varma vädret. Det var helt otroligt skönt! Fatta att vi har hela sommaren framför oss och det är redan varmt ute. Vi var helt lyriska. Vi satt där och grillade och tittade ut över vattnet och bara njöööt.


IMG_1115.JPG


IMG_1125.JPG


IMG_1121.JPG


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar