fredag 30 augusti 2013

Smulpaj på rabarber och jordgubbar

Har nu varit förkyld i en vecka sen min sambo smittade både mig och Miranda. Lillan har dock mått relativt bra med endast lite snor. Jag började på rinnsnuva som eskalerade i halsont och sen nu mega-rinnsnuva! Jag har inte varit sjuk på åratal och har inte riktigt fattat att man ska vila. Har ränt omkring med barnvagnen på promenader och städat. Hjärnan känns som sirap. Så idag blev det att va hemma och "ta det lugnt". Med det menas med att baka en smulpaj med egenhgjord rabarberkompott och jordgubbar. Blev faktiskt väldigt gott! Självklart gjorde jag den LCHF-style. Den blev söt och härlig!

Dock så använde jag ca 1 dl mandelmjöl och 1 dl kokos extra i smuldegen eftersom det är så mycket smör tillsatt i receptet.

Till det tänkte jag ha kokosgrädde, om jag inte hade gjort fel med den. Man ska ju bara använda krämen som är överst i burken och inte det grå vattnet under. Så tänk på det ifall ni ska ha kokosgrädde till. Annars så lättvispa vanlig vispgrädde och tillsätt en skvätt Malibu eller vaniljpulver eller citronsaft. Det funkar ju det med.

Receptet har jag lagat från www.lchfklubben.se
Länk till recept HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar