torsdag 15 mars 2012

Jag är vid medvetande i alla fall....

I måndags:
Då startade min fasteperiod på 5 dagar. Jag började morgonen med att dricka ett glas ljummet vatten med 2 matskedar Glaubersalt. Det smakar verkligen som saltvatten. Inte nåt vidare, men det ska tydligen sätta igång magen, vilket det gjorde. Rände som en iller under dagen. Det tar man bara första dagen. Sen fortsätter det med att man dricker juicer, grönsaksbuljong och örtte varannan timme på ett schema. Jag kände inte av att jag endast drack pga att jag hade så mycket att göra under dagen och hade ändå inte tid att tänka på mat.

I tisdags:
Vaknade upp lite luddig i skallen och drack juice innan jag åkte till jobbet. Under dagen blev jag bara mer och mer tung i skallen och fick en liten tryckande huvudvärk som satte sig i tinningarna. Eftersom man inte äter fast föda så skiter man ju dessutom det man dricker. Jag hade druckit buljong med grönsaksjuice (det innehåller rödbetssaft) till middag dagen innan och det gör att det ser ut som man skiter rinnande blod ett par gånger. Jag hade bestämt att gå ut med Gabbi på promenix på kvällen och jag förstod inte hur jag skulle orka det. Men jag lyckades ändå att gå en timme eller så och det var rätt skönt ändå. Det står i faste-programmet att man ska motionera lite varje dag. HUR hade de tänkt där??




I onsdags:
Ja, då mådde jag lite bättre i alla fall. Hade dock en del problem att vakna till på morgonen bara. Men dagen flöt på som den skulle. Det hände inget speciellt då faktiskt, förutom att jag blandade ihop grönsaksjuicen med druvjuicen när jag skulle hälla i det i buljongen till middag. Fy satan, vad vidrigt det var att dricka druvjuice med grönsaksbuljong. Som utspädd ketchup smakade det. Var tvungen att dricka upp det ändå eftersom det är ett begränsat faste-kit. All for beauty!

Idag torsdag:
Idag har jag varit pigg och alert faktiskt. Det känns inte som att jag fastar alls. Dagen har flutit på och jag har nästan känt att jag skulle kunna fasta en vecka till, men NEJ. Jag har bara varit lite sur för att det serverades en av mina favoriträtter på lunchstället. Jag är ju helt nere i laxpudding med skirat smör! Sen är det ju ostkaka och pannkakor på torsdagar! Det var en jobbig stund när folk gick iväg på lunch och jag hade bara buljong att dricka. Fast även om jag skulle ha brutit fastan och gått ner och ätit så skulle jag mått dåligt eftersom det är väldigt jobbigt för magen att smälta fisk och potatis och ostkaka direkt efter en fasta. Det känns på byxorna nu att man har minskat lite i omfång på 4 dagar. Jag tror jag har gått ner 3kg i bara vätska... eller fett. Vet inte riktigt.

Imorgon fredag:
Då är det sista dagen på denna fasta! Det blir att dricka upp mina juicer och så, allt enligt schemat så klart. Det är viktigt att hålla rutinen tills fastan är helt över. Jag kommer bara ha världens tråkigaste fredag bara för att mitt hjärtegryn är på trancekryssning till lördag eftermiddag. Han åkte ikväll. Jag kunde inte följa med pga att jag slösade bort alla mina semesterdagar på Thailand förra året. Men jag får ta det, att ligga hemma och lata själv på fredagskvällen. Passar ju bra när det är sista fastedagen. Är ändå ingen rolig människa när jag inte kan fredagsmysa (typ käka god mat och godis).

På lördag får jag börja inta probiotika för att få styr på tarmfloran igen. Det finns probiotika i bl.a yoghurt och filmjölk och i vissa grönsaker. (Klicka på länken så kan du läsa mer.) Sen blir det väl lite frukt och bär också. På söndag får jag börja äta något grövre föda som t.ex lätt vegankost.
Vi får se hur det blir...

Nu ska jag ta lite juice och sen krypa ner i vår nya stora säng med bäddmadrass á la tempur.


2 kommentarer:

  1. Duktig du är Älskling! Vi följer dig härifrån Thailand =) STOR BLÖT PUSS!!!! //Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ^^ Så kul att ni gör det därifrån. Saknar dig! Puss!!

      Radera