lördag 9 april 2011

Ansis lördagsbak :)

 


Ja nu har jag verkligen samlat vuxenpoäng. Jag har barrikaderat köket och bakat två sorters grejer på en gång. Måste ha nåt till fikat i morgon hos både pappa och sen hos Thomas familj. Eftersom jag är den enda som inte äter sockriga bakverk i våra familjer så måste jag fixa osockriga bakverk själv.


 


017570yp8.gif


 


Först gjorde jag ett tjog kokoskakor, både utan och med citron.


IMG_1030.JPG


 


Sen blev det en riktigt mäktig och chokladkladdig Caprese-kaka.
Den pimpade jag upp med hasselnötskross, pepparmintsolja och lite kaffepulver.
Jag rekommenderar att ha kakan i ugnen i 40 minuter och INTE i 50-60 minuter


IMG_1034.JPG


 


För att hitta källorna till mina recept kan ni gå in på de här länkarna:


Millas kokoskakor alá LCHF


 Caprese - Chokladkladdkaka från Capri


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar