måndag 4 april 2011

Detox för fään...

 


Nä nu är jag trött på det här, på mig själv. Jag verkar behöva en kickstart för att kunna rannsaka min kropp. Jag är helt vattenfylld och spänd. Jag läste nånstans att det kan bero på att jag har fuskat med kolhydraterna och att kroppen samlar vatten när den tar emot kolhydrater. Sen att man får magproblem, vilket jag har fått dessutom. Det kanske beror på att jag har hamstrat rostade och saltade mandlar, vilket är så gott! Men jag har lurat mig själv. Det är fan inte ett LCHF-snacks. Det kanske funkar för dom som har en självdisciplin. Nä det har tydligen inte jag som jag trodde. Så det får bli andra nötter. Jag har ätit paranötter förut som knappt innehåller "kolisar". De är så feta att man bara vill ha 4-5 stycken. Det är bra för då KAN man inte föräta sig.


Hur som helst. Det var det där med detox som jag tänkte genomföra den här veckan. Har aldrig gjort det. Har hört historier om att man skiter grönsvart och att man mår lite smått dåligt under tiden. Ja det kan jag nog ta om jag dränerar kroppen från alla gifter och onödiga vätskor. Tydligen ska man få finare hy, hår och naglar dessutom OCH bli piggare. Ja men då kan en vecka vara värt allt besvär. Jag ska skippa gymträningen under den här veckan eftersom jag säkerligen kommer ränna på dass en del som en annan magsjuk. Kanske försöker mig på lite kroppsövningar hemma. Man ska tydligen dricka minst 2 liter vatten/dag under perioden. Om man inte dricker tillräckligt efter varje mål så kan man utsättas för kvävingskänlsor. Jisses! Ja det kommer bli en utmaning med tanke på hur dålig jag är på att dricka vatten. Nu blir det att dricka som en annan kamel.


Flikar in för dom som är nyfikna på att äta detoxmat så finns en artikel HÄR


Jag har köpt mig en sort som heter Slimquick Triple Action Cleanse med 56 kapsyler. Man kan köpa dem bl.a på Gymgrossisten HÄR  eller Bodystore HÄR


9967-13_1.jpg


Så nu tänkte jag föra lite dagbok över de här dagarna så ni får veta hur det går. Jag börjar idag och äter mina första 8 kapsyler efter lunch och middag. Det blir väl lite blogg ikväll om hur det har gått efter lunch idag, om det händer nåt.


Stay tuned!


085860vn5.gif

5 kommentarer:

  1. klös i ösregn4 april 2011 kl. 11:24

    du har väl noga läst på ...vad de är du stoppar i dig

    SvaraRadera
  2. Jajamen! Klart jag gör. :) Man vill väl inte bli förgiftad. Hoppa det ger resultat nu bara.Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag har kört 2 veckors detox för ett par månader sen o även förra året gjorde jag det. Det funkar o man mår jättebra efter :) Om du dricker chlorella eller spirulina, så kommer du skita grönsvart o de tabletterna du har köpt körde jag med sist oxå, och jag gjorde inget annat än o springa på toa... hade konstant diarré i en vecka :S så dem kommer jag inte köra igen, då hellre biodrain som jag kör nu. Jätteviktigt o dricka vatten... annars kommer du ha konstant huvudvärk så länge detoxen varar. Jag har alltid en vattenflaska med mig vart jag än är. Rekommenderas. Lycka till med detoxen :)

    SvaraRadera
  4. Jaha så de här tabletterna jag ska käka nu är alltså inge bra? Well well... jag får la testa och om jag mår för dåligt så får jag sluta och prova nåt annat. :) Har också hört att biodrain är bra. Jo vatten dricker jag mest hela tiden nu. Vi får de hur det ter sig. Tack för info! =)

    SvaraRadera
  5. Spännande..jag kommer att följa dina steg...kanske något för mej kramiz

    SvaraRadera