tisdag 12 april 2011

Helgens bravader

På lördagsdagen bakade jag Kokoskakor och Caprese-kaka till fikat som vi skulle gå på nästa dag. Mycket mumsigt blev det sannerligen!

På lördagskvällen åkte vi till vår vän Jakobs nya mini-lya i Hornstull. Han hade renoverat den själv och fixat till smarta utrymmen. Han hade gjort till det riktigt snyggt. Vi blev bjudna på massa god tacos-mat innan själva festen. Elva av oss gäster så fick Jakob bl.a den nyaste modellen av Nespresso-maskin som heter Pixie. Han blev överlyckling.

nespresso-pixie-gear-patrol.jpg



Man kan säga att det kom otroligt mycket folk till festen. I hans lilla 33-kvadratare var det ca 40 pers som stod packade som sillar och hade apkul. Själv hade jag druckigt lite för mycket. 4 glas vin och jag var redo för sängen. Så går det när man LCHF-ar och detoxar samtidigt. Ajabaja! Inte dricka alkohol.... Men är det fest så är det. Så vi åkte hem relativt tidigt. Thomas hade inte druckigt så han körde (tacka fan för det) Jag störtdök ner i sängen fortare än man kunde säga fjortisfull.

IMG_7231.JPG



I söndags vaknade jag upp oförskämt tidigt. Vid 08-tiden satte jag på teven och värmde på lite kålpudding och drack vätskeersättning med hallonsmak plus några glas LOKA vattenmelon Citron. Sen låg jag i soffan smått utslagen i några timmar innan Thomas kvicknade till. Jag fixade till mig så gott jag kunde och han skjutsade mig till min far som jag inte har sett på flera veckor. Jag hade tagit med mig mina sockerfria kokoskakor, men han försökte i vanlig ordning truga på mig vaniljdrömmar och After Eight. Jag tackade vänligt och bestämt nej och påminnde honom om att jag inte äter kolhydrater längre. I hans världsbild finns inga konstiga matvanor utan där äter man det man tycker är gott och dricker röd mjölk oavsett om man är vuxen eller barn, och hör sen. Han hade tagit med sig massa bilder och grejer från sina föräldrars dödsbo som jag fick kika på. Så där satt vi i 2.5 timmar med kakor och kaffe och glodde på gamla kort på både när jag och mina syskon var små och när han var yngre.

Var han inte bedårande söt när han var bebis? ^.^

IMG_7250.JPGIMG_7248.JPG

Sen kom Thomas och hämtade mig för att åka till hans plastmor Gunilla för att fira hans lillebrors födelsedag. Där bjöds det på sallad och annat smaskigt. Sen blev det tårtor och jag hade tagit med mig kvarlevorna av Caprese-kakan. Det var väldigt trevlig. Vi var där i många timmar innan vi bestämde oss för att göra nåt annat innan söndagen försvann från oss som sand mellan fingrarna. Vi bestämde oss för att ta en sen bio med den nya animerade filmen Rio i 3D.







Dom har ju rätt coola /nördiga 3D-glasögon på vår bio. ;)

IMG_1039.JPG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar