fredag 8 april 2011

Detox dag 5 + Korvgratäng á la LCHF

 


Idag har det inte känts så mycket av i magen faktiskt. Jag har suttit upptagen hela dagen och hinkat blåbärste under tiden. Inte drucket så mycket vatten. Bara en liter på jobbet. Fyyy! Har haft typ tre armar idag så det har inte varit så lätt att ränna på dass hela dagen som jag borde. Den naturliga slutsatsen när man dricker mycket vatten är att allt vill komma ut snabbt. Det medför ju att man får ur sig det mesta ur magen också. Kapsylerna hjälper till att göra det lättare. Men om man sitter fastkedjad vid en plats utan att kunna gå när man vill gör ju att man får pausa lite på det och gå när man kan. Inte så enkelt när man hade mitt jobb idag.


 


Jag hittade på ett gott recept idag som jag slängde ihop av det jag hade hemma.


Kolla in mitt korvgratäng-recept.


Ingredienser


400g falukorv
200g riven mozzarella
1 burk ICA:s basilikapesto
1/2 gul eller röd paprika
Pizzakrydda
Svartpeppar


Gör så här


Sätt på ugnen på 200 grader


Börja med att skiva falukorven i runda klassiska plättar.
Lägg i en smörad form på rader.
Klicka på en bra klick pesto över varje korvbit och dutta ut så det täcker.
Hacka paprikan i små bitar och strö över varje korvbit.
Häll över parmesanosten över allt och krydda med pizzakrydda och svartpeppar.

Grädda i ca 15 minuter. När det är ungefär 5 minuter kvar så sätt ugnen på grill.

Serveras med en sallad.

IMG_1028[1].JPG

Detta recept ligger ute på MATKLUBBEN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar