söndag 1 maj 2011

Syndens fest

 


Igår kväll blev det födelsedagsfest hemma hos vår gemensamme vän Simon. Det kom väl inte så värst mycket folk men det blev livat i torpet (skitfräsch bostadsrätts-trea) ändå. Jag hade bestämt mig för att rucka lite på reglera och smaka lite på förbjudet socker. Lite betydde att jag glufsade på pommesfrites som smakade grillships, födelsedagstårta och många chokladpraliner. Ja jag vet, jag ångrar det idag. Magen sa ifrån med att ge mig gravidmage några minuter efter första tuggorna av "kolisarna". Nu vet jag att jag är på gång att vattenfyllas och bli temporärt fet pga att jag fick i mig saker som kroppen har kämpat med att rensa ur. Detoxen var till ingen nytta nu eftersom jag har förstört allting. Ni förstår, om man inte har ätit kolhydrater på väldigt länge och gör det så samlar kroppen på sig vätska och det är väldigt svårt att bli av med skiten om man inte gör en ny utrensning, som till exempel detox. Jaja, nu tänker ni att jag är en sån där jobbig människa som inte vågar unna sig saker som alla andra äter. Jo jag vill unna mig, men det gör ju också att jag kommer i jobbiga konsekvenser med dålig mage och uppsvälldhet. Så hur som helst...


Det var en jätterolig fest. Jag hade köpt lite bubbel, kvällen till ära. Jag kände att jag inte orkade med torrt tråkigt vin som jag skulle tröttna på efter några klunkar, bli sur, bli trött och gå och lägga mig i Simons gästrum tills vi skulle hem. Så jag drack mousserande vin och blev på ett strålande partyhumör för en gångs skull. Det var längesen som jag fick vara glad och småpackad på fester. Har upptäckt att mousserande torrt vin är mycket roligare. Så jag rumlade runt bland festdeltagarna, tog roliga kort och sjöng med i musiken som en annan fjortis. Sen förhörde jag de manliga deltagarna om deras tid när de blev könsmogna. Mycket intressant måste jag säga. Var till och med så pigg och partyglad att jag knappt märkte att klockan blev mycket och folk började vilja åka hem. Ja där ser man vad som händer när man kombinerar överdriven konsumtion av kolisar och bubbel. Mycket bra blandning (med konsekvenser).


IMG_7289.JPG
God hemmagjord tårta


IMG_7283.JPG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar