tisdag 3 maj 2011

Hej, vinter?

 


Vad hände?


Vädret har blivit schizo... Sommar i April och vinter i Maj...


Det här mötte jag när jag gick ut imorse. Snöflingor stora som bomulstussar vräkte ner över oss och skapade en mystisk kontrast mellan de nyutspruckna löven, blommorna och det groende gräset. Det vita skitet lade sig lika snabbt som det försvann. Det var kallt och ruggigt ute. Folk gick med antingen uppspärrade ögon eller bitter uppsyn och snodde trotsigt vårjackorna hårdare omkring sig. Själv hade jag tagit på mig en halsduk, förutseende som jag var. Hade sett att termometern endas avläste 1 plusgrad innan jag gick ut. Det kändes overkligt på nåt sätt. Som att någon ville spela oss ett spratt och satte på vintern lite sådär snabbt för att se en reaktion. För sen blev det bara lite regn innan det slutade och blev mildare. Det sägs att det ska hända imorgon också. Vi bävar...


IMG_1139.JPG


IMG_1140.JPG


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar