fredag 6 maj 2011

Den otroliga 30-årsmiddagen

 


Igår fyllde min älskade hälft år och därför hade han och jag fixat till en brakmiddag för honom. Vi började med en mumsig räkmacka till förrätt.


 


Han fick en ordinär räckmacka med rostbrödIMG_7317.JPG


 


Jag gjorde en räkröra av citronmajonäsen och räkorna och skivade ägg.IMG_7318.JPG


 


Sen till huvudrätten som var näst intill obeskrivlig. Thomas hade varit hos en slaktare och köpt dyra entrecotebiffar på 300 gram/styck. Han grillade dem med lite salt och peppar bara. Till det hade vi pestosallad, vitlökssmörstekta sparrisar och två olika bea-såser till. Första tuggan av köttet var som att hoppa ner i en varm bubbelpool / höra änglakörer/ sekunderna innan en orgasm. Alltså helt fucking fantastisk!  Man var tvungen att blunda när man åt precis som i en reklamfilm. Sen vid varje tugga kände man likadant. Köttet var så saftigt och mört och kniven skar igenom som ingenting. Han hade grillat det mediumrare. Bean låg orörd bredvid bara för att den skulle förstöra köttsmaken. Jag kunde inte låta bli att beundra det nästan hela middagen för Thomas. Det var det godaste köttet jag har ätit, tror jag. Jag orkade dock inte med allt, olyckligtvis. Där låg alltså typ en 40-kronors köttbit kvar av den dyra biffen och jag var tvungen att kasta den bara för att den inte var nåt att spara på. Aj! Så sväng förbi Bromma Chark Fabriksbod och köp hem lite lyx. Bara gör det!


IMG_7320.JPG


 


Vi hade tänkt att göra marängswiss till efterrätt. Men vi upptäckte att det hade varit omöjligt att få ner det med tanke på den enorma matmassan vi hade fått i oss innan. Så vi sket i det och tog oss ett stort glas Tomassi Amarone istället och kollade på Gnomeo & Juliet. Jag somnade av matkoma vid tio-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar