tisdag 24 maj 2011

Ny frissa

Idag åkte jag och kompisen Dan till vår gemensamma kompis Elsa som äger frisersalongen -och nagelstudion L2 LOCKAR & LACK. Jag har länge haft komplex för mitt odrägliga hår som har fått växa fritt utan något som helst underhåll av vare sig klippning, färgning eller hårinpackningar. Det har fått bli 1 decimeter utväxt och trassliga torra lockar av allting. Tillslut gick jag med hundhuvud till Elsa för konsultation.  Elsa synade kritiskt mitt vanvårdade tjocka hår och fingrade på det för att se vad det hade för potential för. Jag sjönk lite generat i stolen bara för att jag vet att jag har varit så stygg mot det. Om hon hade varit en barnomsorgsarbetare och mitt hår ett barn hade hon nog begärt förflyttning ögonaböj. Men hon log bara sitt lugnande leende och ledde mig till schamponeringen. Där fick jag sitta i en underbar massagestol medan jag blev tvättad flera gånger med schampo och balsam, fick avfärgning och ännu mer tvättning innan hon nöjde sig för stunden. Sen toppade hon till håret och gjorde ytterligare en liten avfärgning för att få bort den sista gamla färgen. Sen fick jag tulta bort till massagestolen och bli tvättad igen. Sen fick jag en underbar självvald färgcocktail i håret som fick sitta i medan jag käkade en keso. Sen en noggrann tvättning igen och tillslut föning och plattning av det nya star-quality-håret. Jag blev supernöjd! Hon hade (i 4 timmar efter stängningsdags) stått och gjort magiska ting med det elände som lever på min skalle. Nu känner jag igen mig själv och inte det low-trash jag en gång råkade bli.

Här kommer lite bilder från kvällen. 


Före klippningen. Se den grova utväxten i botten.


Här klipps det för fulla muggar av Elsa

Efter färgningen. Det är lite mörkt på fotot, men det blev ljust guldkoppar

.
En sån här handmålad fin väggbild kan man titta på medan man blir tvättad.
 

Så om ni vill bli väl omhändertagna och nöjda med ert hår så ska ni allt dra häcken bort mot Elsas hårsalong L2 LOCKAR & LACK bums!

1 kommentar:

  1. Elsa e bäst!! Jag ska genomgå samma på tisdag nästa vecka o ska få skämmas över mitt vanskötta hår. Hon bara suckade sist o skakade på huvudet när hon såg mina toppar för nån månad sen :P

    SvaraRadera