fredag 20 maj 2011

Övningsköraren

 


Idag har jag äntligen satt mig bakom ratten och övningskört för första gången. Första gången jag startade bilen och fick den lite i rullning var riktigt läskigt. Vi var på en liten parkering och jag körde i 0.5km/h och tyckte det gick för snabbt *mes*.  Sen åkte vi till IKEAs parkering i Barkarby. Där kunde jag ta ut svängarna och brumma runt. Fick ett x antal kärringstopp, och detta när vi skulle öva på att starta bilen och bromsa. Blev lite putt på mig själv med tanke på att det hände massa ggr på raken och det bör ju inte vara svårt tycker man. Men är det första gången så får man väl göra massa fel för att kunna lära sig. Thomas kommer få ha mycket tålamod med mig under läroperioden. Förstår inte hur jag kommer att lyckas. Först och främst så tar jag fel på höger och vänster hela tiden. Sen tittar jag på massa andra saker än rakt fram, är seg med att bromsa när Thomas säger bromsa , vilket är rätt farligt. Sen rivstartar jag så fort vi får igång bilen (Det är ju för lätt att jag lägger foten för hårt på gasen). Man blir rätt trött i skallen efter ett tag av all koncentration. Och uttråkad av att göra samma saker hela tiden. Men det är ju nåt jag måste göra för att lära mig.


Måste träna in det här nu. Hur ska jag annars kunna bli utnyttjad som fyllechaffis?


 


 


driver.gif


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar