måndag 16 maj 2011

Helgnöjen

Igår hade vi grillfest hemma hos kompisen Simon. Han hade fått sig nåt kilo nyskjuten hjort av sin kollega som vi grillade tillsammans med lite annat smått och gott. Hmm ja... Hjort är väl inte riktigt min grej. Det smakade lite konstigt. Men det kan bero på att den var grillad "au naturelle" och inte med några kryddor eller marinad. Kanske om man hade fixat till den så hade den varit godare. Hur som helst så var det en god middag ändå och sen blev det ju partaj med ett gäng glada vänner. Jag hade tagit med mig en flaska skumpa och så fick jag några ohälsosamma chokladbitar av simons tjej. Sen var jag igång hela kvällen/natten. Massa kul!

Simon Fest 15 Maj 035.JPG
Grilla som fan...

Simon Fest 15 Maj 143.JPG
Pöss på daj, prinsen min!



Idag har jag haft en underbar eftermiddag. Älsklingen släppte av mig i Kista Galleria där jag pilade iväg som en pilsk iller till butiken New Yorker. Jag är totalt kär i det där klädparadiset. När man kommer in känner man liksom hjärtat sväva iväg och man blir lyrisk av alla fina kläder och accessoarer. Jag gick igenom hela butiken på ett par timmar och provade kläder i mängder innan jag hittade 4 plagg som jag ville ha extra mycket. Jag ville ha mängder av kläder, men jag är inte riktigt så tät som jag hade velat. Jag förväntar mig att bli "lyxhustru" nån vacker dag så jag kan reservera de butiker jag vill köpa i och köpa allt jag vill ha. Thomas får lägga på ett kol. *blink blink* Hur som helst så fick jag ihop 2 par jeans (för 99 kr/st), en partytunika och en jobbskjorta. Det kommer bli jobbigt vid lön när jag uppgraderar garderoben. Hihi...

Sen gick vi på bio och såg på Limitless. Den var jättebra måste jag tillägga! Bättre än förväntat. Den handlar om en kille som är en nedgången författare och har gått in i väggen. Han råkar få tag på en drog som gör att han kan utnyttja hela sin hjärnkapacitet och börjar ett helt nytt liv. Han får nytt jobb och hittar på massa intressanta saker för att uppnå sina drömmar. Det är dock inte helt riskfritt. Jag ska inte berätta allt om ni inte har sett den. Men se trailern nedan vetja...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar