onsdag 18 maj 2011

Någonting att äta, någonting att dricka och någon älska och att hålla kär

 


Idag blev det kinamat  till middag. Ja asså det är väl inte världens nyttigaste mat pga att de öser i massa sockriga ingredienser i maten, men det var ju så längesen jag åt det och tänkte ta nåt nyttigare alternativ. Jag beställde stekta jätteräkor med grönsaker. Ja jag trodde ju att jag hade tagit ett nyttigt alternativ eftersom det stod stekt. Men det var indränkt i nån kletig sås som allt annat. Jahapp, där fick jag "kolisar" så det räcker i flera veckor. Det smakade helt okej i alla fall. Älskar ju jätteräkor. 


IMG_1165.JPG


Det var en jättevacker restaurang i alla fall. Modern med spottar i taket och massa vackra speglar med motiv  och vackra möbler, golv, väggar och tak. Den här bilden fanns på en glaskärm bakom mig.


IMG_1164.JPG


Restaurangen hetet Kina Thai och ligger i Spånga. Den är som sagt jättefin, men personalen ser ut att ha svalt 5 liter ättika. I alla fall vår servitör. Med ett ihopsnörpt russin till mun pinnade han omkring. Han var så ointresserad och butter att vi lämnade stället utan att lämna en krona i dricks. Ett minus var dessutom att de tog betalt för vatten. Det är inte okej. Hatar när restauranger tar betalt när vatten är en gratisvara i Sverige. Snåljävlar!


。・°°・(^_^)・°°・。


När jag kom hem levde jag rövare i köket. Det hackades, stektes, kryddades och byggdes lager på lager. Jag gjorde en LCHF-moussaka som blev mycket god. Den var medelsvår att göra. Dock värt allt jobb. Den blev stor och mastig och matig till 110%. Det här monstret kommer antagligen hålla hela veckan.



Receptet kommer ifrån Marianns LCHF mat & bak


IMG_1168.JPG 


 


Efter allt slit gjorde jag mig en stor kopp nyinköpt te. Älskar YOGI TEA! De finns att köpa på vanliga matbutiker. De gör otroligt goda organiska och kryddiga te-sorter. De baserar sin kunskap på Ayurveda-läran


På varje påse finns ett litet ordspråk eller visdomsord som man ska tänka på. Så varje gång jag dricker mig en kopp så känns det som att man har öppnat en lucka i julkalendern.  


 


。・°°・(^_^)・°°・。


 


IMG_1167.JPG


Denna sorten är ett lättare alternativ till det traditionella svarta chaiteet.
Den har toner av mint, ingefära och söt kardemumma


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar