fredag 27 maj 2011

Välsmakligt avslut på denna vecka

Idag har varit en extra trevlig fredag. Vår kollega skulle sluta och hade bakat tre supergoda kladdkakor. Och nej, jag menade inte att det var kul att kollegan slutade. Jag menade det var kul med kladdkaka. Kollegan är världens goaste och vi kommer sakna henne massor. Men hur som helst. Hon kom inkånkande med hembakade kladdkakor, köpetårtor och köpekakor i massor. Så det började med hugsexa sådär på morgonkvisten. Vi mådde alla lite illa före lunch. Ja, jag vet. Jag syndade ofantliga mängder kolisar under dagen. Jag varnade mina kollegor att jag skulle se ut att vara på smällen efter första biten. Jajamen, där svällde jag upp. Men det sket jag i. Gött var det i alla fall....

Kladdkakan längst bort: Original
Kladdkakan i mitten: Med marsmallows
Kladdkakan längst fram: Med vita chokladbitar i



Nu är sista dagen avklarad på vårt gamla kontor. Nu flyttar hela vårt huvudkontor från ingenmansland till nya ödemarker. Hela verksamheten har packat och monterat ner under Maj. Nu får vi komma till helt nybyggda lokaler som sägs vara anpassade efter företagets behov. Eller ja, det sägs så men jag har hört och sett att det blev trängre än vad vi hade förväntat. Sen att de har smäckt upp byggnaden långt bort från civilisationen är ju inte heller så lustigt. Men det blir säkert jättebra när vi väl har installerat oss. Efter jobbet åkte jag och hjärtat för att kika lite hur byggnationen gick. Ja det ser ju fortfarande ut som en byggarbetsplats. Bäst de lägger på ett kol om det ska bli nån inflyttning på måndag.
Vi åkte sedan vidare till Kista för att käka lite middag o glo lite i affärer. Blev en Mongolian buffé för mig med blandade skaldjur och grönsaker. Yummy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar