tisdag 31 maj 2011

Dagens shopping

Efter en trött dag på jobbet fixade jag till en god gryta gjort på kycklingfiléer, sockerärtor, paprika, tomatkross och massa vitlök och kryddor. Det blev jättegott fast jag inte hade i ett enda korn salt. Man behöver bara krydda smart. Jag hade i, förutom massa vitlök, bl.a salvia, oregano, kanel, peppar och lökpulver. Nästa gång måste jag prova att ha i chili. Måste börja lära mig äta stark mat. Är ju världens mes när det blir för starkt.



Jag fick mitt paket idag som jag har beställt med ny ranson av omega 3-6-9 tabletter. Den här sorten är jättebra tycker jag. Eftersom jag är smått dålig på att äta fisk regelbundet, pga lathet att köpa, så käkar jag kapslar. Den här sorten heter Fit & Smart Omega 3-6-9 och kan bl.a  köpas HÄR



Jag känner mig som en riktig pillertant när jag drar fram mina små pillerpåsar till frukosten. Där har jag för tillfället C-vitamintuggisar, E-vitamin och Silica. Jag måste käka lite tillskott pga min livsstil LCHF. Eftersom man ska undvika frukter och annat kolhydratsrika produkter så missar man viktiga näringsämnen som man annars får i sig.

Jag köpte också hem en påse mandelmjöl från samma ställe som jag köpte omega-kapslarna. Det är ett utmärkt substitut för vetemjölet. Om man blandar mandelmjöl med lite kokosmjöl så får man riktigt bra konsistens på brödet, muffinsarna och allt annat som kräver mjöl.




Och en sista sak som jag bara måste få nämna. Mitt ICA har börjat sälja Celsius!! Åh vad jag blev glad. Nu slipper jag beställa via nätet. ^.^,









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar