söndag 2 augusti 2009

Volleyboll

 


Hej hopp!


Idag har vi vart o spelat lite volleyboll på Kanan-badet och skjutit lite basket. Det var kul! Förrutom att man fick lite ont i armen =P Varmt var det dessutom för en gångs skull. Jäkla sverige-sommar!! Sen åkte jag hem till pappa och fick lite filmer. Bland annat:




  • Hotshot 1-2



  • Starwars 1-3



  • The shining



  • Final Fantasy (The spirits within)



  • Braveheart



  • 1408



  • Princess Mononoke



Han visade mig sina stora chokladlådor han hade vunnit på Gröna Lund här om dagen. Var sååå avis på honom eftersom jag förgäves försöker vinna en stor toblerone varenda gång jag är på ett nöjdesfält, men har som regel fruktansvärd otur i spel. Fick åtminstone två små toblerone av honom =P


Sen kom älsklingen o hämtade mig och jag gjorde en jättegod pasta bolognese till honom =D Det är faktiskt det bästa jag vet. Kan till och med föredra det mot en saftig köttbit. ;) Så enkelt att göra och det finns hundratals sätt att göra köttfärssås på. Alla gör olika. Jag brukar göra min med kanel i. Det tar fram köttsmaken på ett orientaliskt sätt.


Ett litet recept från min sida av köttfärsen:


Ca 500gr Köttfärs
1 förpackning krossade tomater
1 röd paprika
2-3 vitlöksklyftor
Kanel
Vitlökspulver
Salvia
Oregano
Salt & peppar


Hacka paprikan i små fyrkanter, stek köttfärsen och tillsätt paprikan, häll ner de krossade tomaterna, pressa ner vitlöksklyftorna, salta och peppra och tillsätt övriga kryddor genom eget smak och tycke beroende på hur kryddigt det ska vara.


Koka spagetti eller pastahjul till detta. Fixa gärna en god sallad till med fetaost och oliver.


NJUT!


 

1 kommentar:

  1. Din köttfärs sås var helt perfekt som vanligt älskling :D Tack för att du finns ! Massa pussar

    SvaraRadera