fredag 7 augusti 2009

Första dagen på Tynningö



Vi började dagen med att åka till Willy's för att köpa lite frukostmat och frukt för att överleva de tre dagar vi ska spendera på Tynningö (Fias lantställe). Thomas var så snäll och skjutsade oss dit. Sen skjutsade han oss till Fias mormor som sen skjutsade vidare oss till färjan över till Tynningö. Det är en jättefin liten ö =) Vi började att gå runt ön och leta efter badstället vid sjön Maren. Det var jätteskönt i vattnet, ca 23 grader varmt. Det var välbehövligt eftersom Fia virrade bort oss en aning. Plus att jag fick hundra myggbett som svällde upp. Såg ut som att jag fått böldpest. =P


När vi hade kommit tillbaka så lekte vi lite med Fias systerdotter Phillippa som är 14 månader. Så söt liten tjej. Hon tog tag i mitt lillfinger och kuskade runt altanen med mig. Sen åt vi jättegod mat och drack vin tillsammans med Fias storasyrra Carro och deras mormor, mamma och hennes mammas sambo. Sen satt jag, Fia och Carro och pimplade mer vin och spelade ett tärningsspel som heter Killer och sen spelade vi kort, vändtia. Vi fick lite hjärntorka så då började vi supa lite till och leka "jag har aldrig". Carros svar löd oftast: Vilka av gångerna? Hmmm... Hon hade gjort mycket bus i sina dagar. :P


Nu ska vi sova lite. Vi har ytterligare tre dagar till att hitta på saker.
To be continued...


Fia o Carro


Carro o jag


Budskapet hägrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar