torsdag 20 augusti 2009

Bebisbakning + lite småkrafs

Förstår inte... Vart man än vänder sig på jobbet poppar gravidmagar fortfarande fram ÖVERALLT!! Det verkar vara som tidningarna säger. Oavsett om det är "lågkonjuktur" så pågår fortfarande babyboomen explosionsartat. Fast jag kan förstå det i och försig. Det pratas om den där lågkonjukturen men inte känner man av det någonstans. Det borde först o främt vara riktat till företagen och de som har aktier och fonder. Själv så levar man som vanligt och köper vad man känner för. Hur som helst. Det där med gravidmagar. Det märks att man börjar bli gammal när många vänner och bekanta börjar baka bebisar. :) Det kommer olika skeden i ens liv.



  1. Man ska ta sig igenom skola, tonårsromanser, mista oskulden, fyllefester, skaffa körkort, resa världen runt, kanske vidareutbilda sig och ännu mer fyllefester.

  2. Sen kommer det här med att man börjar ta det lugnt. Man jobbar på ett tryggt jobb(förhoppningsvis), skaffar stadig partner, börjar ha parmiddagar och små endagsutflykter, skötsamma hemmafester och nån enstaka fyllefest.

  3. Sen börjas det med det där ännu vuxnare. Man ska förlova/gifta sig, skaffa lägenhet/hus tillsammans, baka bebisar och börja spara inför pensionen.


Nu är jag på nr 2 och påväg mot nr 3. Det sägs att man ska börja planera familj i min ålder. Men det måste ha varit en vanlig grej för typ 8-10 år sen. För jag känner mig inte tillräckligt gammal just IDAG för att göra nr 3. Även om jag är 308 månader gammal betyder inte det att jag är det i hjärnan. Jag vill såklart skaffa familj för jag har äntligen hittat en underbar partner som är fullt kapabel till att kunna bli en bra pappa till mina framtida barn. Det råder det inga tvivel om. =D Men samtidigt så har vi några steg kvar och vi känner väl inte någon panik ännu med allt =) Det finns ju fortfarande fester att gå på och kryssningar att avverka innan man ska låsas fast vid små hjälplösa (men ack så söta) bebisar som inte kommer att släppa en på typ 18 år. Men jag säger INTE att man är HELT låst med tanke på att man faktiskt kan lämna bort dom ett tag om man vill ha det lite roligt själva. ;) Man kan dock inte ha samma slappa attityd och oregelbunda utfärder när man känner för det. Men jag ser fram emot att baka bebisar när tillfället är rätt för det är ju det livet går ut på egentligen. =D


 


Och nu till nåt helt annat...


Fia o jag har gått på box idag och det var helt underbart faktiskt. =D Vi var bara fyra stycken som kom idag, så tränaren var mer intensiv med hjälp. Efteråt gick vi upp och gjorde lite mag och benövningar och stretchade. Jag blev smått uppraggad av nån sorts arabvariant av kille. Han tyckte att jag så bra ut med min längd bl.a och sen så började det vanliga med om hur jag tränar, om jag har någon kille osv. När jag sa att jag är upptagen såg man nåt lite sorgset i blicken och så började han berätta att han tycker att alla tjejer är upptagna och att han aldrig kommer att hitta någon tjej. Detta pga att alla tjejer som kommer från hans hemland hellre väljer svenska killar pga att de har mer pengar och är mer frihetsgivande. Han menade att killar från hans hemland ser mer ut som terrorister och det tycker inte svenska tjejer om...eller nåt. Han var väldigt trevlig o så. Man tyckte faktiskt lite synd om honom när han berättade att han verkligen försöker få kontakt med tjejer. Att han försöker på gymmet eller när han delar ut reklam o så. Men ingen är intresserad eller så är de upptagna. Jag försökte trösta honom med att säga att man inte ska vara för desperat för det kan tjejer lukta sig till och då blir man mindre attraktiv. Man måste försöka glömma raggningen och låta det bara komma för då är det mer spännande för tjejen eftersom man vet att killen inte är lika på och då får man kämpa lite. ;) Han verkade inte riktigt med där utan fortsatte va lite deppig. Så Fia o jag sa hej då och gick iväg till omklädningsrummet. Ja även killar kan va riktiga kärlekssjuka ibland.


När jag kom hem så tog jag ett jätteskönt o varmt bad. Var bara tvungen att mäta temperaturen och den låg på 39.3 grader varmt. Det låter inte mycket men tänk dig själv att ha hög feber över hela kroppen. Det känns lite. :) När jag skulle torka golvet med min mopp så sa det KRAAK. Hela moppskaftet hade rostat sönder under färgen och blev bara smulor där den hade gått sönder vid moppen. Jahapp... Då får man väl köpa en ny efter att den tjänat i trogen tjänst i 6,5 år. Den orkade helt enkelt inte mer och sa adjöken fröken till mig och tappade skallen (moppen). RIP!!


Nu ska jag gå o nanna. Ska ha 7-16 tid imorgon. Det är ju så härligt att det är fredag i morgon =) Då har man klarat den här första veckan utan större komplicationer. Imorgon ska man till Fia efter jobbet o äta ugnstekt lax med potatis. MUMS! Sen se nån film innan vi går iväg till våra karlar. Har saknat min älskling hela veckan. Visst är det skönt att få va hemma o så och rå om sig själv och så men det känns alltid som att man saknar den närhet som man är så beroende av. Att kunna få en kram eller puss när man känner att man behöver det. Det är ungefär som när man väntade på att få lördagsgodis när man var liten. Man känner frustrationen hela veckan och sen så när man väl får det så frossar man och tar det som ges med glupsk aptit. =) Ja det är vad han är. Mitt LÖRDAGSGODIS!! Hihi... :)


 


Go natt!


 


OBS! Att bloggtiden inte stämmer är pga att jag har bloggat hela dagen och sparat emellanåt. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar