fredag 7 augusti 2009

Andra dagen på Tynningö

 


Vi har haft en riktig slappardag idag. =) Vi traskade ner till sjön med hundratals myggor hängande i mitt skinn (som vanligt). Kom fram som en böldsmittad (som vanligt). Fia har den otacksamma turen att slippa få myggbett. De verkar inte tycka att hon smakar nåt gott, när däremot jag är som en oemotståndlig gående buffé. Det var så varmt o skönt i vattnet och vi simmade runt ett tag innan vi la oss på bryggan mitt i sjön och stekte oss innan vi simmade tillbaka och solade topless ett tag innan vi gick hem tre timmar senare, med hundratals myggor åter igen hängande i mitt redan myggbitna skinn. Det börjar bli ont om plats på min kropp för de stackars hungriga myggjävlarna. De måste snart suga direkt ur de vita svullnaderna, orsakade av sina kompisars föredetta matplats, för att få nåt blod.


Fia intensivsmsarIMG_3356.JPG


Sen fick Fia den lysande idén att sätta sig på tomten och plocka blåbär. Vi fick låna jätteballa gummistövlar med zebramönster. =D Det var jättetrevligt att sitta där och plocka. =) Fick bara typ tre myggbett istället för femtielva stycken. Vi fick ihop 1 liter blåbär som vi bakade blåbärspaj på. Vi grillade även baconinlindade fetaostspett och hamburgare. Massa gottigott... =)


Vår blåbärsplockar-utstyrselIMG_3369.JPG


Sen satt vi o myste lite i vardagsrummet och lekte med lilla Phillippa som lärde sig säga blomma. =) Nu ligger vi i sängen och tar det lite lugnt. Vi får se om vi över huvudtaget kommer att ta den där joggingturen som vi hade tänkt nu på landetsemestern. Vi ligger hellre och vräker i oss massa choklad som jag tokköpte på Willy´s innan i åkte till Tynningö. Det roliga var att jag snappade åt mig 10 st små chokladbitar som jag tänkte skulle räcka i tre dagar. Sen upptäckte Fia att det fanns 5 st för 20 kr. Så då roffade jag åt mig dom med utan att tänka. Sen hade jag helt plötsligt köpt 15 chokladkakor! Fia trodde det var nåt fel i skallen på mig eftersom jag brukar vara med hälsosamt inställd. Men det är ju choklad för tusan! =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar