söndag 23 augusti 2009

Helgaktiviterna

I helgen har det inte varit så värst hetsigt. I fredags var jag hemma hos Fia efter jobbet och åt lax, spelade sims 3 och såg på filmen Catch Me If You Can. Senar på kvällen, runt 23:30, gick vi hem till våra karlars respektive hem. Det tog ungefär en timme för mig att komma till Thomas. Brukar ta 40 minuter för jag råkade gå helt galet där i mörkret pga Fias (enligt henne) smidigare vägbeskrivning. Jag gick som i vanlig regel helt galet pga att mitt lokalsinne är jättedålig i mörker. Gick där och kände mig lite smått skrajsen. Så jag gick tillbaka och kom in på den mer välkända vägen igen. :)


I lördags åkte jag o thomas o hämtade hans lillebror Johnny för jag hade hittat ett jättebra erbjudande på Net on Net. Man kunde få 25 st nudlar för 1kr/st. Det är ju toppenbra för Johnny som ska bli högskolestudent. =D Thomas passade såklart också på att köpa på sig ett lager. Jag köpte också men det var dock till dom. För jag kan inte äta nudlar längre. Mår illa av dom. Sen på kvällen bjöd vi Fia o Martin på tacos och sen gick vi på bio i Heron City. Vi såg på Inglorius Basterds. Den var jättebra! En Tarantino-rulle i bästa anda. =D Mycket sevärd. Dock är den 2.5 timmar lång men det kändes knappt pga att det alltid hände saker. Både humorisktisk och dramatisk och smått våldsam. Bra kombination och Brad Pitt var ju hur kul som helst. ;) Hade dock en mycket smärtsam mensvärk hela dagen. Fick ta painkillers några ggr. Tänk dig (om du är tjej som läser) att livmodern vill krafsa sig ut ur kroppen med lite för långa naglar. Eller som att det pågår sprängningar i magen utan förvarning. >_<


Idag, söndag, har vi tagit det ganska lugnt. Vid frukost såg vi en jätterolig vampyrkomedi som heter Lesbian Vampire Killers. Riktigt rolig! Om man har sett Shaun Of The Dead så är det ungefär samma humor. :) Det var en riktig kill-film med snygga små tjejer som visade tuttarna och sög på klubbor och kråmade sig...and so on... Men den var ändå underhållande dock. ;) Vi var en sväng och spelade minigolf i Kristineberg med Dan. Det var kul förutom att banorna var lite snea och gropiga så man hade lite svårighet att träffa hålen. Haha ;) Dan vann helt klart och jag kom sist. Var bäst först men sen verkade turen vända med tiden. Thomas var en god tvåa.


Dan var en hejare på minigolfÄlsklingen var duktig han me =)


 


Sen åkte vi o käkade på i Vapiano. Jag åt den underbara pestopastan. =) Mycket rekommenderligt ställe för pastaälskare. De har även god sallad och helt ok pizza där. När vi skulle gå till bilen så började det helt plötsligt från att vara riktigt soligt o skönt ute till blåsigt och regnskurar. Det kom som en överraskning. Man såg folk stå klistrade mot husväggarna och under träd och tak. Själv höll man på att dö av köldskador med tanke på att man var sommarklädd. Ja då är sommaren borta. =(


Bild0033.jpg


 


Vi var även och hälsade på Dans kompis Anna i stallet vid Ekerö. Hästen Jum-Jum var väldigt mjuk o go på mulen sin :) Fick dock en liten allergishock eftersom det är en häst och det ingår i regel kategorin pälsdjur. Så ögonen sved och jag började nysa lite. Men det var det värt! =)


Jum-Jum


 


 


Nu ska jag sova. Ska ju kunna utstå morgondagen på jobbet också utan att somna. ;)


Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar