onsdag 19 augusti 2009

Jobbsyssla, vattencola och nyttonörden själv =)

 


Mitt jobb kan vara riktigt underhållande ibland. Speciellt när man inte jobbar över huvudtaget. =P Speciellt när jag sitter i receptionen. Här görs inte många knop om det nu inte ringer eller nån som ska köpa glass eller växla pengar eller att vi får besökare. Mest sitter man här och gör det man känner för för tillfället. Typ målar naglarna och surfar på nätet eller bättrar på sminket. Uscha vad det där lät receptionistiskt! Jag har fått en annan lite roligare hobby DESSUTOM. Jag tycker det börjar blir riktigt underhållande att läsa vilt främmande bloggar om folks vardagsliv som typ: 



  • Mammor och pappor som berättar underhållande saker om sina små barns hyss och beteenden, bl.a om hur de säger fåniga små citat som man faktiskt skrattar gott åt.

  • Om pessimister som vomiterar galla över allt möjligt i allmänhet och är bara underhållande otäcka och vill-slå-ihjäl-alla-benägna.

  • Om extremt självfixerade itgirls-wannabie-tjejer som verkligen försöker bli upptäckta av sångpedagoger, modelljägare, talangjägare, älgjägare m.m genom att lägga ut egengjorda videos eller bilder av sig själva med olika egengjorda s.k. moderna utstyrslar. Som verkligen vill vara Blondin Bella.


 


På morgonkvisten innan jag började jobba idag så skulle jag äta min frukostmacka och upptäckte att jag hade glömt min vattenflaska uppe på kundtjänst. Jag hade ingen lust att masa mig upp för trappan för att hämta den så jag tänkte att om jag köper mig en mineralvattenflaska så funkar ju det också. Till min förskräckelse så var det SLUT på det i automaten så jag tänkte att: Okej, Cola light är ju inte såå farligt onyttigt. Hellre det än vanlig Cola. MEN den var också slut. Så jag tvingade mig själv att köpa vanlig Cola och gick buttert tillbaka till receptionen. Drack några små klunkar till min frukostmacka och en tanke började växa på den stackars hjärncell som var vaken. Om jag häller ut Colan så kan jag ju använda flaskan till att ha vatten i såklart. *Dum ler smått för mig själv* Men samtidigt har jag slösat 12 kr för att få ut den där jäkla flaskan. Och ska jag verkligen använda bara flaskan som bara den kostar typ 25 öre att göra? Nej sannerligen inte. Jag erbjöd min arbetskollega att ta en del av Colan i ett litet glas och SEN gick jag stolt iväg och hällde ut resterande Cola medan jag nästan trallande sköljde ur flaskan och fyllde med vatten. Sen gick jag förnöjt tillbaka. Kollegan som satt kvar där jag lämnat henne, med Colan som jag generöst hade gett bort, tyckte nog jag var lite konstig. Med tanke på de CocaCola-narkomaner där ute så är det en dödssynd att hälla ut Cola för vatten. Jag ber om ursäkt för detta men jag ville verkligen ha BARA vatten! =P


 


Vattencola =)


 


Efter jobbet har jag vart o tränat för första gången efter semestern. Man kan ju säga att det kändes befriande. Visst man har fått mer kärlekshantag men vad gör det när de kommer smälta bort om ca 4 veckor. Det brukar gå snabbt pga att man har en grundträning sen förra året och jag tränar oftast i snitt två ggr/vecka. Sen så brukar jag kunna äta väldigt sunt. På vardagarna äter jag knappt nåt riktigt fettdrypande eller nåt riktigt socker. Det jag inte kan undvara är det som är salt. Jag är mer sugen på salta saker än söta faktiskt. Sen försöker jag undvika för mycket kolhydrater. Kör oftast atkins-metoden där jag bara äter kött, fisk och fågel och grönsaker. Bröd kan jag dock inte undvara pga att det är mättande som frukost. Äter ju alltid frukost ca 15 min innan jag börjar jobba eller medans jag jobbar. Gröt blir det oftast till lunch med smånyttiga tillbehör i såsom äppelmos och russin och lättmjölk. Oftast pga att jag inte pallar att laga mat på kvällen och att det är lätt att fixa i micron. Ibland går jag såklart ut o käkar med arbetskamrater på restaurang. Sen blir det alltid frukt på förmiddagsrasten och eftermiddagsrasten. Jag hinner inte äta middag tyvärr pga att jag brukar göra saker efter jobbet. Men det blir lite kvällsmat såsom ett ägg eller lite kex eller så. Det är ju pga att man ska undvika mastiga mål på kvällarna pga att ämnesomsättningen är som lägst då. Som tur är så är jag faktiskt inte så hungrig av mig om jag håller det matschemat som rutin.


På helgerna däremot är jag tvungen att anpassa mig efter sällskapet och äter det som de andra äter. Då kan det bli lite fetare och sötare saker. Men det kan man såklart unna sig om man håller nyttig profil under veckodagarna. På helgerna är jag dock hungrig oftare. Älsklingen brukar säga att jag blir hungrig runt 15:00-snåret och det slår aldrig fel. =) Det kan bero på att jag oftast brukar äta frukt vid den tiden på vardagarna. Men på helgerna blir det oftast middag istället då. Min kropp skrek på mat hela tiden under semestern pga att den var förvirrad. Har ju så inbitna matrutiner att den fortsatte att skrika efter mat varannan till var tredje timme. Så det gick ju som det gick och så fick jag mina semesterkilon istället. Well well... De ska bort nu i alla fall. =)


 


Nu ska jag gå o duscha och lägga mig i sängen o surfa lite med min Dot. (Liten Packard Bell-laptop/netbook som jag har fått i present av min fantastiskt snälle pojkvän) innan jag somnar.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar