onsdag 5 augusti 2009

Flyttdag

 


Idag har vi släpat och släpat och släpat och sprungit i trappor till förbannelse. Älsklingens kompis har flyttat från en liten etta i stan till en ännu mindre etta i stan. Vi frågade oss många gånger hur hon ska få plats med allting i det lilla rum som kallas för etta på 20 kvm. Det löser sig nog enligt henne själv. =P Jag själv kom på mig själv att tänka på att det kommer vara ett mirakulöst mirakel om hon lyckas. Hon ska i alla fall fixa till den och sen ska hon bjuda på middag. =) Ska bli spännande att få se hur hon kommer fixa plats för alla sina kläder och möbler och småprylar som säkerligen kommer att täcka hela arean i hennes lilla bo. Om man får tro de andra så brukar hon lyckas att få det fint somehow. Det roliga är att hon har bytt ner sig hela tiden sen hon flyttade till storstan från Eskilstuna. Men nu har hon äntligen fixat sig ett alldeles eget förstahandskontrakt och det är det oavsett om det är 20kvm eller en skokartong. Den ligger i alla fall centrerat i city och har väldigt nära till allt. Dvs gångavstånd till både vatten, parker och shopping.


Dock skulle jag själv inte kunna bo mitt i city eftersom jag bara älskar att gå i naturen och slippa avgaser och skrän. Det passar mig inte ett dugg eftersom jag har vuxit upp på landsbyggden när jag var liten och har alltid haft naturen nära mig. Plus att jag har kommit fram till att det känns som att bo i en liten småstad här i västerort med tanke på att mina närmsta vänner och familj bor i en radie på ca 10-20 minuters åkavstånd med t-bana eller bil. Dessutom har jag gångavstånd till skog, badplats och ett bra köpcentrum. Vad kan man mer begära? Att åka in till stan med t-bana är så jäkla knögligt. Man har liksom blivit lite bekväm nu när man blir skjutsad mycket och sen att man aldrig har ärenden till stan längre. Att åka mer än 15 minuter med t-banan är ju nästan inte att tänka på. Haha... =D Jag menar, jag lever här i västerorten och trivs jättebra. Bor här, arbetar här, shoppar här, umgås med flockmedlemmar här, strosar runt här... Uscha, jag låter som en riktig pensionär men så är det i alla fall... ;)


 


Två filmer som ni ska se på är Taken och Minis first time. Dom är grymma! Se dom snarast....


Puss o kram och godnatt!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar