måndag 17 augusti 2009

Första dagen på jobbet

Nu sitter man här igen efter 3 veckors ljuvligt lindrande semester med massa sömn, mat, dricka, sällskap och aktiviteter. Nu sitter man här i receptionen och degar ett tag till innan man ska upp till kundtjänst och jobba mellan 17-20 med alla kunderna som man "har saknat såå mycket" ;) Om jag ska va ärlig så upplever jag första dagen på jobbet som ingenting. Man har lite för sig att man bara vart på helgledigt och sen kommit tillbaka. Som att semestern bara var en illusion. Som att jag har drömt allting eller att det som jag har pysslat med bara varit utspridda helgaktiviteter. Det känns lite som att tre veckor är alldeles för lite för att min hjärna ska fatta att jag har varit ledig. Det kändes att man hade ledigt efter ett bra tag in i semestern istället för på en gång. Hmmm ska nog ta minst fyra veckor nästa år. =)


I alla fall... Som jag skrev så har man ju ätit väldans gott under ledigheten. Massa grillmat och godis och choklad och druckit massa energidrycker och annat skräp. Så nu har det visat sig på min lilla kropp. Den välkänt otäcka bilringen har poppat fram i god volym och låren börjar växa ihop. Brösten har i och försig växt men det tar jag inte som ett gott tecken. ;) Så nu ska här fräschas till igen. Det får bli min vanliga grötdiet/nyttomat på vardagarna och på helgerna ska man väl försöka hålla sig ifrån det överflödiga fettet och sockret. Sen så är jag så lycklig att gymmet har börjat med vanliga tider igen. =D Nu kan man träna varje dag förutom fredagar. Jag bara längtar efter att att få min härliga motion och muskeltrimmning. Sen så ska jag ju fortsätta med boxen med Fia också. Det är så kul och man känner sig verkligen stolt när man har gått ett sånt pass. Oftast brukar vi träna box och sen stretcha själva på gymmet efteråt. Eller så tränar vi lite först i gymmet och sen boxas, om jag slutar tidigt, och sen stretchar på gymmet. :) Måste ju komma i trimm till trancekryssen som skall avgå nästa fredag 28/8. Det ska bli grymt kul nu när man har allt förberett med kläder o pengar o allt. En 40-timamrskryssning t/r till Riga. =D

Nee nu ska jag fortsätta här o så... Kommer förmodligen komma hem ikväll och dö i sängen på en gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar