söndag 9 augusti 2009

Tredje dagen på Tynningö

 


Idag var sista dagen vi riktigt kunde sola och bada ordentligt. Vi låg och stekte och badade i tre timmar under högsolens strålar och bara njöt. Vi fick sällskap av en familj ett tag och ett äldre par lite senare medan vi solade som bäst, topless o allt. Vi orkade inte ens bry oss om de såg oss eller ej. Vi var där först faktiskt! =P Jag har hittat ett myggmedel som funkar stenhårt på myggjävlarna. Inte en mygga bet mig medan jag var insmord. Lite orolig blev man dock då det visade sig vara klassat som bekämpningsmedel grad 3. Man får bara använda det högst 3ggr/dag och på små områden annars är det skadligt. Jag sket dock i att smörja små områden. Helkroppsinsmörjning var det för mig med tanke på vad mumsig jag är för myggen och bromsarna här omkring. Har inte blivit förgiftad än i alla fall. =)


Vi hade ju gjort blåbärspaj igår och idag bjöd vi alla på den goa pajen. Vi hade väldigt roligt åt varandra som fick helt blå tänder och tungor. Typiskt nog fick jag värst av alla. Alla pekade och skrattade åt mig mest och det var väl lite skämmigt att man såg ut som en blåtandad häxa. Hehe..


IMG_3407.JPG


En levande blåtand =)


På sena kvällskvisten joggade och poweralkade jag o Fia i månskenet. Det var helt otrolig härligt att vara ute med bara månen som ljuskälla. Den var väldigt stark pga att det var fullmåne. En mycket mysig känsla av att bara få röra sig fritt i det skumma ljuset med syrsorna spelande och stjärnorna blinkande. Kändes helt overkligt och rogivande. (Det gjorde vi igår också.) Sen duschade vi under stjärnorna. De har installerat en dusch utanför huset med varmvatten o allt. =D Så härligt! Känns lite sorgligt att få åka hem igen imorgon, men samtidigt saknar jag min älskling o så. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar