lördag 4 januari 2014

Mina livskrafter

Jag har tur i livet egentligen. Jag har något som är så värdefullt. Något som inte går att köpa för pengar. Kärlek. Jag har människor som älskar mig och jag älskar dem.

Jag har min underbara sambo Thomas som gör så mycket för mig. Jag älskar den mannen helt från vettet! Han ser till att jag känner mig trygg. Han lagar god mat, förstår innebörden med ekonomi, har världens tryggaste famn, går att föra bra diskussioner med, är ärlig, intelligent och rolig. Han håller mig ovanför ytan och gör min vardag till en lugn och behaglig miljö. Dessutom har han gett mig livets stora mirakel, ett barn!


Den dagen vår dotter Miranda kom till världen har mitt liv snurrat på ett helt annat sätt. Att få hålla, krama, pussa, leka med henne, mata och vårda henne och se henne utvecklas är det ljuvligaste som finns. På toppen av det ger hon även mig bekräftelse när hon lindar sina små armar kring mig och kramar mig så hårt hon kan medan hon borrar in ansiktet. Eller tittar mig rakt i ögonen och utforskar försiktigt med sina mjuka händer över mitt ansikte. Eller när hon har en av sina favoritleksaker och sträcker fram den mot mig och hela hennes ansikte lyser av lycka innan hon biter förnöjt på den. Det är kärlek det! Vad mer kan man begära i livet? Hon är min största bedrift och kärlek i livet!


Jag har dessutom TVÅ fina familjer som jag älskar väldigt mycket. Min egen familj och Thomas familj. Båda familjer är kärleksfulla på sitt sätt och bryr sig om varandra.
Min familj är som en äkta grekisk familj där vi älskar och bråkar om vartannat. Men där finns alltid en kärlek till varandra trots att vi ibland visar det på knasiga sätt. Det finns alltid något att skratta åt i slutändan och vi ger varandra hårda och varma kramar och pussar. Jag älskar dem alla så mycket!
Jag måste säga att jag aldrig har känt mig mer älskad i någon annans familj som i Thomas familj. Alla där visar verkligen att de bryr sig om mig och ställer upp om det behövs. Jag förstår verkligen var Thomas har fått sin mjuka och självklara mentalitet mot den han älskar. Från allra första stund som jag lärde känna dem har de lindat sina armar omkring mig och jag har varit en självklar familjemedlem. Jag har även tagit in dem alla i mitt hjärta och där kommer de stanna oavsett vad.

Jag har även väldigt fina och roliga vänner som jag håller av en massa. Utan deras vänskap så hade livet inte varit detsamma. Vad är hemligheten? Du ska behandla dem lika väl som din riktiga familj. Var lojal mot dina vänner och respektera dem. Ta dem inte för givet! Lyssna på dem, försök att hjälpa dem i kris, visa förståelse och ha ett öppet sinne. Jag har vänner som jag ibland inte träffar på veckor/månader/år och ändå känns det inte som att vi har varit ifrån varandra mer än nån dag och har lika kul som sist vi träffades. Vi skrattar hejdlöst åt extremt låg humor tillsammans och beter oss som att tiden stått still sen vi var barn/ungdomar. Det, gott folk, är riktig vänskap!

Tack för att ni finns, alla underbara människor!
JAG ÄLSKAR ER!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar