måndag 20 januari 2014

Sjuklingen och filmtips

Kul. Igår morse mådde jag lite konstigt i magen och mådde lite illa. Skumt, tänkte jag. Men jag käkade mina mackor till frukost, men kunde inte få i mig kaffet. Jag började bli segare och segare. Jag sa till Thomas att jag går och lägger mig och vilar. Efter ett tag så gick jag på toaletten och spydde upp smörgåsarna. Kul kul. Som jag misstänkte. Magsjuka. Jag gick in i sovrummet igen och preparerade för kräk-fest. Vatten, vätskeersättning, plastpåsar och papper. Sen låg jag där utslagen och sov och vaknade upp och kräktes om vartannat. Jag frös en hel del fast jag hade kläder och täcke på mig. Ingen feber dock.

Efter några timmar gick jag ut och sa hej till Thomas och Miranda. Hon saknade mig, mitt älskade lilla troll. Jag fick sitta med vid bordet och underhålla henne när Thomas matade henne för att hon skulle få i sig nån mat. Men Thomas är en sån fantastisk pappa och tog hand om henne och lekte med henne hela dagen och kvällen. Det gick ingen nöd på ungen. Fast hon tyckte antagligen att jag var lite underlig som inte ville hålla henne och överösa henne med kramar och pussar som jag gör varje dag.

Idag vaknade jag upp och mådde bättre, men var väldigt svag. Jag fick ta upp Miranda på morgonen och ge henne sin gröt. Jag skulle trycka ut en stor iskub från en silikonform och det var det jobbigaste jag har gjort på länge! Jag flåsade som en flodhäst och stödde mig mot diskbänken efter att jag var klar. Sen kom Gunilla, Mirandas plast-farmor och hämtade henne. Jag behöver vila upp mig lite extra. Så idag tar jag det ytterst lugnt. Jag har kokat fisk och broccoli så jag kan få i mig nån sorts näring. Jag har inte ätit på nästan 24 timmar. Men vad är det vi säger? 3 minuter utan syre, 3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat.


Nu har jag tittat på The Ring. Den är så himla bra på nåt sätt. Creepy, men samtidigt vackert filmat. De använder ett speciellt filter när de filmar som gör ljuset skumt och kallt. De filmar i så fina och slitna miljöer. Man kan riktigt känna dofterna av miljöerna. Känna kylan i luften. Första gången jag såg den var jag rädd i en vecka! Nu när jag ser den blir jag inte lika rädd. Jag älskar skräckfilmer och speciellt paranormala, men ingen jag känner tycks lika sugen på dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar