fredag 10 januari 2014

Mysig fredag

Idag har varit en bra dag! Efter en extremt kladdig gröt-frukost med och över hela Miranda, en snabb dusch av både henne och mig, så älgade vi iväg till Vällingby och sedan vidare med buss till min kära vän Helena och hennes bedårande mini-människa Lucas för en date. Vi käkade först en mumsig lunch bestående av kesoplättar med vaniljpulver i, samt vispad vaniljgrädde och färska hallon. Helena var smått tveksam till dem först, men jag försäkrade henne att hon skulle tycka om dem. Sagt och gjort, hon diggade dem! De är grymma och om du inte har smakat kesoplättar så beordrar jag dig att göra det ASAP!


Sen bar det av till Bromma Blocks. (Ett köpcenter om du inte visste det.) Vi två var grymt trötta så vi hinkade varsin latte och utfordrade mellanmål till våra små troll. De kastade förnöjt majskrokar och smörgåsrån omkring sig och kladdade på varandra tills vi städade upp både dem och golvet och traskade vidare.



Eftersom både Helena och jag lever av föräldrapenning just nu (fattiga satar) så var det mest fönstershopping. Men vi lyckades köpa på oss varsitt klädesplagg till barnen. Hon insåg att hennes son har fått sig en kalufs och köpte även på sig borste och kam till honom. Miranda är en väldigt hårfager tjej och jag måste använda mig av balsam-spray på henne efter att hon har duschat/badat och reda ut monster-tovor i bakhuvudet på henne varje morgon. Men jag är så lycklig att jag har fått en tjej med mycket hår trots allt. Det är ju så mysigt med bebis-tofsar!

Sen gick vi till Coop och inhandlade bebismat och utfordrade Miranda medan Helena satt och vissnade med överaktiva Lucas i famnen. Tillslut gav hon upp, kramades hej då, packade ner ungen och åkte hem medan jag pysslade med Miranda och inväntade Thomas.

Vi gick in på Coop och handlade middag. Under tiden slumrade Miranda i vagnen (fan också!) Vi gick även in på Systembolaget och köpte på oss tre olika Zinfandel (rött vin) som vi inte har testat. Det blev The Wanted Zin, Cline och Maria Montazami (Ja hon har fixat ett eget rött vin.)

Vi hade en lite roligare middag ikväll. Det blev charkuterier med goda ostar, korvar och rökt lammbog samt röd paprika. Mycket gott! Till det testade vi Maria Montazamis rödvin. Nja, det var väl inte värt 101 kronor. Varken jag eller Thomas tyckte att det var den godaste Zinfandel som vi har testat. Vår favorit är fortfarande Some Zin. Vi får se om de andra två vi köpte kan slå Some Zin. To be continued på dem...



Miranda härjade runt till 21:30. Det är inget bra att hon får för sig att ta sig en power-nap runt 17-18-tiden. Hon brukar i vanliga fall somna för natten runt 19-20-tiden. Men men... Hon har sovit så dåligt nu när hennes framtänder i överkäken tränger sig ut. (Hon har fått för sig att vägra dricka välling nu också.) Då kan man inte begära så mycket av den stackars tösen. Hon är ju en mycket lycklig och glad tjej övrig tid i alla fall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar