måndag 13 januari 2014

Gubbkalas

Igår var vi på ytterligare ett kalas. Denna gången var vi hos Thomas ena farbror. Han hade köpt på sig halva godishyllan på ÖB och typ 50 kg kakor och bakelser på Delicato Outlet. Det var hur som helst väldigt mycket härdat vitt socker i hans hem igår. Jag visste att det skulle bli mycket sådant, så jag bakade en LCHF smulpaj och vaniljsås. Både paj och vaniljsås blev väldigt god. Det tyckte alla som testade den också! Jag brukar använda mig av den här smuldegen när jag gör efterrättspajer bara för att den är så god! Den här gången hade jag i blåbär och hallon.


Miranda satt nöjd och lycklig hos sin plast-farmor och lekte entusiastiskt med en stekspade och sin snutte-kanin (en stand-in när hennes original är i tvätten).



Födelsedags-gubben Rolle och hans äldste brorson Thomas. Thomas har nog ärft en hel del gener från den karln, förutom ansiktsdragen som är grymt dominanta i hans mammas familj.

Rolle ser även ut som Belles pappa Maurice i Skönheten & Odjuret. Kolla!



Miranda hade somnat i bilen, men vaknade till när jag började klä av henne och kränga på henne pyjamasen. Då blev hon pigg och vägrade sova ända till ca 21:30. Sen hade hon skrikfest mitt i natten några gånger. Hon har ju sina framtänder på tillväxt i överkäken. Nu är de halvvägs. Sen hade hon troligen ont i magen. Dessutom har hon kommit in i en ny utvecklingsfas så hon är extra kinkig och klängig. Så jag hade lite första-ont-i-mag-hjälpen och sen utövade jag söva-bebis-i-badrum-med-spolande-vatten-programmet. Det var lyckade manövrar, men hon vägrade ligga still när hon sov. Hon vaknade och gnällde/grät en hel del. Så jag fick gå in och lägga henne åt rätt håll några gånger och ge henne snutte-kanin och ge vatten och vända täcket till en kall sida och sen en halv flaska välling i gryningen. Så ja, det blev några vändor i natt/tidigt i morse. Det gjorde ju inte saken bättre att hon var pigg som en lärka 1 timme tidigare. Ja trött var väl bara förnamnet för min del, men det var bara att släpa sig upp och halsa en kaffe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar