måndag 13 januari 2014

Hipp hipp hurra

Den här helgen har varit kalas bokstavligt talat.

I lördags fyllde min minsta lillasyster 21 år. (Jag har två små systrar och en lillebror.) Hon var den där runda bebisen som jag pussade helt från vettet tills hon vrålade till av irritation, vilket var ofta. Den nu duktiga tjejen som kan måla helt fantastiskt och som har ett härligt skratt. Hon med den starka viljan, som en pansarvagn som drar fram och sätter spår i alla hon träffar på ett eller annat sätt. Hon som lever med hjärtat. Det är min minsta lillasyster det!


Hon hade sin fästman från Australien hos sig och hon var på ett strålande humör. Helt förståerligt eftersom de bara träffas några få gånger per år än så länge. Stark jobbat av dem att orka med ett förhållande på så lång distans! De passar varandra lika bra som korv med bröd!


Miranda blev grovt underhållen av sin mormor och morfar med massa pussar, kramar och presentpapper.


Jag hade bakat stora LCHF kladdkakemuffins som jag tog med till alla. Majoriteten tyckte om dem i alla fall. De blev väldigt mastiga och krämiga och smakade kraftig choklad. De lär jag baka flera gånger, fast i mindre format.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar