onsdag 29 januari 2014

IKEA

Idag kände jag verkligen inte för att sitta hemma. Jag tänkte efter och upptäckte att jag faktiskt inte hade några väsentliga sysslor kvar att göra. Jag har under flera dagar röjt upp här hemma med både dammsugning och svabbande av golv. Jag har rengjort hela badrummet inklusive rensat avloppet, städat i klädkammaren samt rensat ut bland mina kläder och sorterat i färgskalor. Sen har jag intensivt tvättat massa kläder och sängkläder. Så nu känner jag att det är någorlunda ordning. Det finns alltid grejer att göra om jag ska tänka till ordentligt, men om jag ska hinna med de sakerna så kommer jag inte ut genom dörren på ytterligare en vecka. 

Hur som helst så ringde jag kära svärmor Gunilla som var hemma idag och vi åkte iväg till IKEA. Tur att hon har bil så man kommer iväg smidigt dessutom. Vi lunkade fram där och plockade lite bland grejerna. Det är så skönt att gå på IKEA mitt på en vardag. Det är lagom mycket folk och det är knappt nån kö vid kassorna. Vi satte oss för att fika lite. Miranda åt fruktpuré och försökte flörta med två business-män, som satt och hade nåt möte lite längre bort, utan resultat. Hon lyckades i alla fall att flörta med många andra människor när vi fortsatte vandringen genom varuhuset. Hon vägrade sova middag. Istället satt hon och pekade/vinkade och tittade på allt och alla som flöt förbi henne. Hon var hur lycklig och nöjd som helst!


Svärmor Gunilla och business-männen bakom som missade Mirandas ihärdiga flörtande.

Jag fick med mig några grejer i alla fall.

Det blev lite smått och gott till Miranda såklart. Liten matta, speldosa, sängkläder och bakelser i tyg.

Lufttät glasburk som jag kan ha egengjord hallonsylt i eller egengjord nutella i + stiliga krukväxter i stål som inte behöver vattnas.

En praktisk hallmatta så jag slipper torka lerigt vatten varje dag. Hatar vintern!
Bilder lånade från ikea.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar