fredag 25 mars 2011

Tradig fredag...

 


Jahapp, nu var det fredag igen! Så jäkla underbart. Jag har druckit 3 monsterkoppar kaffe idag för att hålla mig alert på jobbet, eller rättare sagt för att roa mig själv genom att gå fram och tillbaka till kaffemaskinen och fylla på varmvatten (dricker Nescafé LYX). Har inte haft så mycket roligt att göra idag förrutom att prata med kunderna. Så för att underhålla mig själv så dricker jag kaffe för att nånting ska hända. Thomas förgyllde mina sista timmar med att boka till förhandspremiären av Sucker Punch tills nästa fredag. Som jag har längtat! Sen kom han och hämtade mig från jobbet, plus att han hade fixat jättegod middag. Det kallar jag fredagslyx.


Nu sitter han och häckar framför sitt WoW och jag sitter här och har tråkigt. Egentligen ligger det i bakhuvudet att jag ska träna så fort jag inte har nåt viktigt att göra. Måste trimma fläsket innan sommaren. Men jag har verkligen ingen lust. Har ju tränat tre dagar i rad, två ggr på gym och en gång hemma. Jag går sakta men säkert ner på kropps-centimetrar, dock inte på kiloantal. Där svävar jag hela tiden på för höga siffror. Kanske beror på att min magverksamhet inte funkar. Den gillar att gå på fikarast i ett par dagar om jag inte sparkar igång den med Frukt & Fiber varje vecka. Bör egentligen käka 1 tsk linfrön varje dag för att hålla magen i trim. Jag har väl aldrig varit nån regelbunden fekalieproducent precis. (Intresseklubben antecknar).


Och nu till nåt intressantare...


Imorgon ska jag, Thomas och hans lillasyrra Jehnny gå på handledarutbildning på körskolan. Jag och Jehnny ska äntligen fixa körkort. Ja det är ju hög tid för i alla fall mig som snart är 28 år och som inte har velat ha körkort tidigare pga att man bor i Stockholm med både, tunnelbana, pendeltåg och buss. Men man får påtryckningar åt höger och vänster. Många tycker att jag bör växa upp nu och ta mitt ansvar (slösa multum med pengar) på en körkortsutbildning. Inte för att jag kommer ha direkt regelbunden tillgång till egen bil, men det ska tydligen vara bra att ha körkort ändå. Jovars, det är det väl. Jag förstår det dock med tanke på att man inte vill vara en belastning för dem som har körkort. Sen när jag och Thomas ska producera avkomma så underlättar det ju om båda har körkort. Måste ha det i skallen hela tiden så man blir motiverad. Suck, hatar ju att plugga teori-grejer. Det blir bra det här...


Nää nu måste jag göra NÅT! Det är ju flera timmar kvar tills man ska knoppa. Kanske några situps...eller näää... Jag hittar på nåt...


Hur kan man har tråkigt på en fredag?!


trist


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar