söndag 20 mars 2011

Acti fry + Inflyttningsfest vol.2

 


Igår var det partaj hos vår gode vän Simon igen. Han brukar ha det titt som tätt. Nu hade han köpt loss sin lägenhet och firade med en andra inflyttningsfest. På dagen hade han, Thomas och jag vart på Mediamarkt och köpt grejer. Han blev manipulerad att köpa en 3-vånings ångkokare, en hälsosam fritösmaskin och en bakmaskin. Thomas är känd för sin övertalningsförmåga. Som tur var så var det 20% rea på vitvarorna då. Vi bestämde att vi skulle prova ångkokaren och fritösen innan festen med några andra. Det blev faktiskt bra köp. Man kan laga nyttig mat även i fritösen bara pga att man använder jättelite olja, vilken sort man vill. Man kan även laga annan mat i fritösen som inte blir friterad utan gjord som en ugn. Ja Thomas blev ju kär i den där och tyckte att vi också skulle skaffa en likadan fritös. Dock tycker jag det är liiite onödigt med tanke på att vi faktiskt har en ugn och en smart Max-micro som kan fritera och laga mat snabbt. En klumpig fritös tar bara massa plats och kommer säkerligen inte användas så ofta. Tillslut kommer den att slängas ner dammig och flottig ner i källaren.


Så här ser den ut:


PAGE_008_OFFER_002F9D01.JPG


 


Och här är en reklamfilm för er som blev intresserade. Det är inget ljud dock:





 


Hur som helst...


Det kom massa folk och vi hade skojigt. Dock så var jag inte på det bästa partyhumöret utan började gäspa redan runt elvasnåret. Kan bero på att alla andra hade druckit systembolags-Minttu och whisky och lite sånt och var på topp. Själv hade jag bara druckit några glas vitt vin. Jag har helt tappat lusten till att supa sen jag började med LCHF. Det kan bero på att man inte får dricka allt, förrutom vin och ren vodka (som jag mår illa av). Drinkar är uteslutet och inte heller cider eller öl får jag dricka. Jag är trött på vin och vet att jag mår dåligt om jag blir för packad på vin. Så det blir bara några glas och sen är jag uttråkad. Men det säger ju inte jag kan vara på partyhumör och flumma runt ändå. ^.^,


IMG_7062.JPG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar