söndag 6 mars 2011

Garlic breath och snyggt kreatur

 


Igår firade vi vår braiga vän Martins 27-årsdag. Han hade bestämt att vi skulle gå till Bröderna Olsson Garlic & Shots. Vi började med fördrinkar hos honom och Fia. Jag tog med mig en 35 cl flaska vit El Coto Rioja som jag drack under 1.5 timme och blev redigt rund under fötterna. Ja så blir det när man inte käkar kolhydrater. Kroppen suger åt sig alkohol som en vettex-trasa. Det var jätteroligt, ja tills vi kom fram till stan och skulle vänta på maten. Jag blev riktigt seg och trött och ville bara käka och gå hem och sova ruset av mig. Inte för att jag satt där och var dräggig eller vinglade eller så. Det kändes mest som jag hade tagit ett sömnpiller. Bestämde mig för att ta det lilla lugna och dricka vatten resten av kvällen för att inte bli en sådär dötrist gammegädda som vill hem och ligga under täcket på en festlig lördagskväll. Det tog ett bra tag att få maten eftersom hälften av oss ville ha förrätt först. Men när väl maten kom in så var det hur gott som helst. Jag käkade vitlöksgrillat lammkött med Serranoskinkslindad grön sparris & rödvins-vitlöks-fikonsås och potatiskaka till. Det var riktigt smarrigt. Dock undvek jag potatiskakan. Smakade lite, men den var inte så jäkla god faktiskt. Den smakade beskt och skumt. Men det kanske beror på att jag har slutat käka potäter.


IMG_6779.JPG


När vi väl hade fått notan efter mycket om och men så knatade vi iväg till en nattklubb som heter Södermalm - Ett ställe. Det var helt ok för att vara en köttmarknad. Fia och jag försökte så gott det gick att dansa men föll hela tiden in i olika killgäng som hade likadana kläder. Det var visst väldigt populärt med blå/vitrandiga skjortor där. Sen blev man synad som ett annat kreatur på auktion. Man kände sig uppskattad fast på ett konstigt sätt. Eftersom det var flera år sen man var ute och svängde sina lurviga på en riktig nattklubb så var man inte riktigt beredd på att detta skulle hända. Men vi höll god min för att sedan lomma iväg till våra respektive och invänta signal för hemgång. Notan blev relativt billig med tanke på att jag bara betalade maten, nattklubbsinträdet och sen drack gratis isvatten hela kvällen. Vuxenpoängen trappades upp flera staplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar