måndag 7 mars 2011

The rite (Ritualen)

 


Jag har alltid varit fascinerad av det ockulta och okända. Utomjordingar, spöken/andar, vampyrer och satanism. Inte för att jag själv bedriver djävulsdyrkan av något slag eller tror att jag är en vampyr osv, men det är så otroligt intressant. Redan som ung har jag dragits till filmer som skrämmer upp mig med det som inte är normalt. Hellre ser jag en film om spöken och dylikt än ser en film med mycket pistolskjut och lemlästning. Det är inte lika tilldragande. Bara uttråkande och äckligt.


The Rite är en film som jag och Thomas såg igår på bio. Det är med självaste sir Anthony Hopkins i en av de viktiga rollerna. Han är otroligt skicklig i sina filmer. Ni kanske har sett t.ex vissa Hannibal Lecter-filmer som The silence of the lambs, Hannibal och Red Dragon där han har huvudrollen. Eller Bram Stokers Dracula. The rite är sevärd om du gillar Exorcisten.


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar