lördag 5 mars 2011

Teälskarnas verktyg

 


För oss lös-te älskare så ska man ha en schysst tekanna. Jag har alltid älskat saker i glas och har hittat en både billig och praktiskt kanna på IKEA. Den kostar bara 99 kronor och är lätt att rengöra och rymmer ungefär 1.5 liter.


Fick massa gott lös-te från märket Kränku av min söta kollega för nån vecka sedan som måste utnyttjas.


Jag har fått hem:


Jasmin  - Med blommor. Serveras ofta som måltidsdryck till kinesisk mat.
Japansk körsbär - Sencha med smak av kärnfria körsbär
Grön Chai- Med kryddorna ingefära, kardemumma, kanel och peppar.
Roobios Java - Med bitar av äpple och kanel samt chilli.


Sen har jag fått Kalkstensdrömmar (smakar friskt, lite sött och innehåller rosenblad)


Gå in på Kränku's hemsida HÄR och kika på alla goda sorterna.


RIKLIG tekanna


Sen hittade jag massa andra roliga tekannor med häftig design. Man hittar mycket när man googlar. ^.^,


Cupcake teapot


Frog teapot


Octopuss teapot


Leg teapot


Bag teapot


funny teapot


dragon teapot


Purple teapot


Love teapot


strange teapot


dice tekanna


funny teapot


street teapot


computer teapot


roaster teapot


teapot02.jpg


teapot07.jpg


WbK6lj7NU7cgr9yzBuznbSZg_400.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar