lördag 19 mars 2011

Lördagsbaket

 


Har letat efter ett gott LCHF-bröd. Jag hittade ett intressant recept. Det var en jädrans massa ägg i. Men det blev gott. Fast jag säger att det är ett dyrt bröd med tanke på att man var tvungen att köpa till kokosmjöl och sen alla dessa äggen. Det blev 6 stora ägg och 5 små ägg. Åh jag får inte glömma att detta är ett recept som kommer ifrån en annan bloggare som heter Marianne. :)


Det blev en glad gubbe av några av äggen helt spontant. :)


ägg-gubbe


 


Såhär blev resultatet.


Vitt rostbröd - LCHF


 


Sen har jag försökt mig på att baka LCHF-cupcakes. Tidigare fann jag ett recept som smakade skit. Det var verkligen äckligt! Men idag lyckades jag med ett annat recept. Det här blev choklad-cupcakes med lite citron i. Sen fixade jag en smarrig chokladfrosting till som toppades med kokos. Nöjd blev jag!


IMG_7054.JPG


 


Här är källorna till recepten som jag har pimpat upp lite på egen hand:
Klicka på länkarna:


Ljust bröd att rosta
Choklad Cupcakes

3 kommentarer:

  1. Hej!Vad kul att du hittade mitt recept inne på LCHF-recept!jag skulle uppskatta mycket om du OCKSÅ kunde länka till min blogg?Hoppas brödet föll till belåtenhet, och ajg håller med dig det är en massa ägg, men då blir ju brödet MAT samtidigt, eller hur ;)Kram och tack!Mariann

    SvaraRadera
  2. Hej, självklart ska jag länka till dig. Det glömde jag totalt bort. Ursäkta! Men nu finns du med i mitt blogginlägg. Tack för tipset! Det var jättegott.Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att du gillar mitt cupcakes recept:) Ska testa att ha i lite citron i som du hade nästa gång jag gör dem. Ha det gott!

    SvaraRadera