onsdag 9 mars 2011

Kvinnor är lite smått fittiga

 


Ibland hatar jag mitt eget kön. Alltså nu tänker jag inte på min muffla utan om helheten av den kvinnliga rasen. Tjejer kan vara så extremt falska och beräknande. Det är som att vi älskar att sitta och förgifta luften tillsammans med andra tjejer. Har stött på många tjejbekanta och vänner som sitter och bara öser skit över sina övriga vänner eller bekanta när de inte är medverkande. De riktigt gottar sig i att sitta där och verka så förstående samtidigt som de inte kan låta bli att låta stinkande grodor ploppa ut ur mungipan. Det är så patetiskt att man dessutom försöker släta över sina ord genom att linda in dem i fina ursäkter så att man kan få fortsätta att spy galla utan att nån tar illa vid sig. "Asså jag vill ju inte var elak eller så men...."  eller "Hon är ju så gullig och förstående men..." eller "Uppfatta mig inte fel nu för jag älskar verkligen den här personen men..." MEN FÖR I HELVETE!! Varför inte bara säga rakt upp och ner att jag ogillar den här personen och att jag inte alls tycker hon är gullig och förstående och jag älskar verkligen inte henne?. Även om man temporärt ogillar någon så behöver man väl för jössenam inte sitta och försöka vara ett helgon som ÄLSKAR hela världen jämt fast man tycker någon är dum/korkad/elak. Man FÅR hata nån ibland helt renhjärtat. Det är OK att det är någon man brukar hålla kär. Det är mänskligt och även djuriskt att känna ogillande och hat ibland.


Samma sak är det så jävla typiskt tjejer att gå omkring och vara sura/förbannade över något som nån har gjort och försöka visa det med signaler. Försöka utstråla ogillande och ge menande blickar, strejka och vara allmänt tjurig. Jaha? Och hur ska nån som kanske inte har djupa empatiska förmågor förstå vad man menar? Det där är ett stort problem mellan kvinnor och män t.ex. Män är inte så analyserande som kvinnor är i allmänhet. De brukar gilla raka svar och inga pjåskerier med att analysera över varför tjejen kanske ger en giftiga blickar eller vägrar sex. Eller fnyser när man kommer i närheten. Män är simpla varelser som har svårt att se detaljer i känslovärlden. De kan inte tänka som en kvinna för det mesta. Här är ett exempel som jag kom på:


Kvinnan går omkring och rycker hårt i besticklådan och smäller igen den hårt. Hon skramlar extra mycket med kastrullerna och suckar högt. Mannen kommer inlufsande med händerna i byxfickorna med en förundrad blick.
"Vad är det?", frågar mannen lite förbryllat.
"Inget!", fräser kvinnan och börjar demonstrativt att diska ilsket.
Mannen kliar sig lite i bakhuvudet och står i dörröppningen. Han börjar fundera lite över om det är nåt han har gjort eller så. Eller är det lingonveckan? (män tror oftast att kvinnor har PMS när de är sura av någon anledning)
"Men kom igen. Vad ÄR det?", fortsätter mannen lite smått frustrerad över att kvinnan gör allt så ilsket och ger ifrån sig frustrerande suckar.
"Mäh, INGET! Gå in och glo på teven och pilla dig på kuken som du brukar göra."fräser kvinnan högre och ger honom en blick som skulle kunna döda.
Mannen suckar och rycker på axlarna och går iväg. Han tänker att det säkert är nåt som har hänt men att hon säkert löser det sen när hon har diskat klart.
Kvinnan slutar diska och travar efter med diskhandduken i näven. Hon smäller till honom över axeln där han har satt sig i soffan påväg in med handen under byxlinningen. Män gillar att fingra på kuken för att slappna av och tänka. Mannen rycker till och tittar upp med ett chockat uttryck.
"Vad fan är det?, utropar han och drar fingrarna genom håret.
"Du vet mycket väl vad det är", gormar kvinnan och står med armarna i kors och handduken dinglande i ena handen.
"Nä hur fan ska jag veta det när du bara skriker?", gormar mannen tillbaka.
"Du är ju för fan senare än SL!", säger kvinnan och höjer händerna i en idioten-är-omöjlig-gest. Handduken flyger iväg och landar på teven.
"Men säg då!", säger mannen med höjd röst. Han känner sig helt förvirrad och börjar blir seriöst arg på kvinnan.
"Du gör INGENTING! Jag gör ALLT! Du häftar fast dina snusprillor över alla ytor, du slänger strumpor i alla hörn, du tänker aldrig på att dammsuga. Vad får jag för att jag är din hemmaslav slash morsa? INTE.ENS.ETT.SKJUT! Din lata jävel! Jag har försökt att få dig att förstå att jag behöver uppmärksamhet ibland. Lite uppskattning kanske? Jag behöver få veta att det är mödan värt liksom. Men DU... åååååhhhh!!"
Kvinnan marsherar iväg med mannen sittandes i soffan som en fågelholk. Han skakar förskräckt på huvudet och sätter sig till rätta i soffan. Den här gången stoppar han inte in handen innanför byxlinningen utan stirrar rakt fram på teven som täckts av diskhandduken.


 


hondjävul

1 kommentar: