måndag 7 mars 2011

Mandelmjöl och Sukrin

 


Nu har man beställt hem lite mer ingredienser så man kan fortsätta äventyret i LCHF-bakvärlden. Jag brukar göra micro-bröd rätt ofta och det drar en hel del på mitt mandelmjöl. Synd att Mandelmjöl är rätt dyrt. Det kostar 79 kr/st och det är endast 500g i påsarna. Okej sen är det ju ekologiskt mandelmjöl jag köper via bodystore.se också. Får liksom skylla mig själv men det är ju så knöligt att åka till ställen där de säljer mandelmjöl på plats. Har letat på forum och där står det att det finns mandelmjöl på Lidl. Har både kollat i Vällingby och i Borlänge, but NO! Förstår inte varför inte butikerna börjar sälja det nu när folk har börjat tänka mer nyttigt. LCHF och GI har ju spridit sig som en löpeld. Vet ni några butiker som säljer mandelmjöl i Stockholm som inte ligger i ett öde område med svår lokaltraffik??


Mandelmjöl EKO 500g
Beställ här


 


Sen har jag beställt mer Sukrin. Det kostar 89 kr för 500g via Bodystore. Också rätt dyrt. Det går också åt när man bakar så mycket som jag gör. Thomas tycker jämt att min bakning är trist pga att det inte är lika sött som vanlig bakning. Jag själv tycker det är lagom sött eftersom jag inte äter söta saker längre och har vant mig av med det onyttiga sockret. Men ska försöka tillfredställa hans smaklökar på åt vänster så småningom. Får lägga ner mer själ i sukrin-sockrandet. Eller helt enkelt skita i att baka till honom så blir det billligare. ;)


Sukrin 500g
Beställ här


 


Gå in på Bodystores direktlänk för fler LCHF-produkter genom att klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar