tisdag 6 juli 2010

Min heta helg

 


Hej alla glada,


 


Min helg har ju varit såå underbar. Tack vare att sommaren faktiskt har börjat på riktigt och det känns i hela kroppen.


 


FREDAG: Efter jobbet åkte jag och min pluttis och Dan för att möta upp upp våra vänner Tim, Johanna, Sara och Bonny. Vi skulle gå på en vegeteriansk restaurang som heter Herman's som ligger ovanför slussen. Det är storslagen utsikt över vår vackra stad därifrån. Man har fin utsikt över Gröna Lund bland annat. Maten var väldigt god. Det var en orientalisk vegeteriansk buffé med massa goda blandningar och såser. Det ingick även grillmat.Man åt tills man nästan sprängdes. Dock kändes det hela tidens som det fattades nåt.. typ kött. ;)  Till efterrätt köpte jag en helt underbar bit med belgisk chokladtårta. Smaklökarna var i extas. :) De hade massa goda och fina bakverk.


Vy över Grönan


Herman´s bakverk


 


Sen bar det av till en Boulebar vid en kanal där vi mötte upp Tims jättegulliga storasyster och hennes kompis. Vi förtärde lite alkohol och spelade boule tills de stängde. De hade en jättecool bar där. :)


Boulbaren


 


LÖRDAG: Vaknade upp och åt en grötfrukost. Älskar ju gröt men har liksom glömt av att käka det på några månader. Det är ju toppen eftersom man håller sig mätt så länge. Jag som jämt är hungrig ska ha långsamma och nyttiga kolhydrater och fibrer. Så fiberrik havregrynsgröt med supernyttiga gojibär och solrosfrön, pumpakärnor och linfrön är perfa. Lite sockerfri äppelmos och lättmjölk på det är prima. :)


Gröt med bär och frön


Vi bestämde oss för att åka och bada. Vi mötte upp Ronnie på hans jobb och käkade sen lurre innan vi åkte vidare mot Kärsö bad och mötte upp hans familj. Där tog jag årets första dopp. Jag som är en riktig badkruka tyckte till och med att det var behagligt. Sen spelade vi volleyboll en timme eller så. Man var helt slut efter det. Vi åkte hem för att se på filmen Origin: Spirits from the past. Jag somnade som vanligt efter första halvtimmen fast jag hade velat se klart den. Verkade vara riktigt bra. Men är man en sömntuta så är man. Thomas åkte lite senare på natten för att köra hem Dan från en fest medan jag fortsatte att nanna vidare. Vaknade upp vid tretiden på natten och hade lite panikkänslor för att min älskling inte hade kommit hem. Men det hade han. Det lyste inne i badrummet och hans laptop var borta, så det var ok. Han satt bara där inne och surfade.


 


SÖNDAG: Tog först en morgondush och sen itu med Thomas enorma disk. Han vaknade till efter ett tag och började dammsuga sitt kaos till hem. Det började se lite bättre ut i alla fall. :) Sen käkade vi frukost på balkongen innan vi susade iväg med bilen. Vi hämtade Dan och Älgen och bestämde oss för att förtära lite delikat italiensk glass. Det finns ett jätte bra ställe på Vallhallavägen som har mycket god glass. Sen bar det av till Trekantens bad för att grilla lite och umgås med Laban och hans fru och deras lilla 5-månaders bebisflicka.


Grilla


Efter nån timme var det dags att dra hem till mig för att tvätta lite. Thomas hade nåt kilo tvätt att tvätta. Vi var även uppe en sväng hos Jenna för att hälsa på hennes urgulliga skäggagam Izzie. Hon är bedårande. Vilken personlighet hon har. Vi måste ha en sån när vi flyttar ihop!


Izzie


Izzie


Jag o Izzie


 


That's all for now. Återkommer under veckan med lite mer extremt intressant information om mitt extremt intressanta liv. ;)


Pöss allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar