lördag 31 juli 2010

Äntligen semester!

 


Nuu så... Nu har semestern äntligen börjat. Igår var det en pina att vara på jobbet. Hade lägenhetsvisning och två pers kom för att kolla, av tio. Det var två snälla killar i min ålder och de verkade tycka om det de såg så de har tackat ja båda två. Får hoppas att någon av dem vill flytta in så snart som möjligt. Hur som helst. Jag hade monsterpass igår mellan 11-20. Dock blev det lite felberäknat med tiden vid visningen så jag fick lov att ringa och säga att jag ville börja 11:30 istället. Fick det som tur var. Väl på jobbet tog luften slut i mig och jag kände inte alls för att jobba. Motivationen tog slut och tålamodet sinade med de tröga och osympatiska kunderna. Det var ovanligt många som ringde. Var som en gnällig femåring på dagisvilan. Idag var jag gladare eftersom det var sista arbetsdagen. Dock var kunderna inte lika lyckliga som jag. Allt vi gjorde var fel och allt vi inte gjorde var också fel. Så jag bitchade till ett tag och fräste tillbaka (fast proffessionellt dock). Sen var det någon vänlig själ som hade fyllt ett helt serveringsfat med plockgodis och choklad. Det räddade min dag en del. Jag som inte hade ätit plockgodis på månader kunde inte längre stoppa mig själv. Det kändes nästan lite syndigt att glufsa i sig massa farliga sockerkoncentrat. Blev en aning lik en duracellkanin i skallen. Jag hade flirtat till mig lite komptid så jag fick gå trekvart innan aktuell sluttid. Det var en otroligt skön känsla!


Älsklingen kom och hämtade mig. Han såg ut att ha vaknat precis. Helt rufsig och krynklig tröja och lite mosig i ansiktet. Så söt. Han berättade att han inte hade sovit på hela natten och börjat jobba tidigt på morgonen istället. Sen kommit hem och satt och sov tills jag väckte honom för att få skjuts. Skulle nog aldrig klara av att vara vaken så länge. Jag har väldigt lätt att bli vid omedvetande på en sekund om jag är trött nog. Vi åkte och handlade lite till varma mackor och en kakmix som vi ska baka imorgon. Sen kollade vi på My life in ruins. Den var lite väl amerikansk. Man försökte sig på att framhäva Greklands kultur. Fast väldigt vagt. Så visst. Den funkar om man är bakis eller för sjuk för att aktivera hjärnan.


Min hjärna kommer antagligen inte fatta att jag har semester förrän i mitten av nästa vecka. Ska bli sååå skönt att inte ha jobbångest varje söndag i åtminstone två veckor. Få slippa säga samma saker dag ut och dag in till människor som inte förstår att vi förstår vad de säger efter första meningen, pga att vi svarar på samma kundfrågor flera timmar om dagen, fem dagar i veckan. Ska bli härligt att få sova så länge man vill. Jag har sagt till mig själv att jag inte ska träna på de här veckorna heller. Ska försöka njuta av semestern och äta det jag känner för. Det kommer jag få ångra men det är bara att sätta sig på sadeln igen. Semestern = Njuta!  Ska ta det lugnt i två veckor och sen börja packa ordentligt sista semeserveckan. Sen börjar man jobba igen och då måste man intensivpacka varje dag i en och en halv vecka. Tur att jag har en mor som är beredd att ta emot allt skit jag inte vill ha och dessutom hjälpa mig att flyttstäda. Tack mor!


Får se vad som händer för äventyr på semestern


To be continued...


Summer girls


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar