tisdag 27 juli 2010

Regniga helgen

 


Det har vart en rätt så lugn helg faktiskt. I fredags tränade jag efter jobbet och sen var jag bara hemma hos mig och fixade lite eftersom jag skulle åka tidigt på lördagsmorgonen upp till min söta vän Maria i Borlänge.


lördagsmorgonen vaknade jag upp ovanligt pigg och åkte iväg till stan. Tågresan till Borlänge kändes som en kort stund eftersom jag mest satt och kollade på film på datorn och spelade lite spel på Iphonen. Kom fram lagom till lunch. Vi käkade lite och sen åkte vi runt i Borlänge och shoppade. Dock är jag tvungen att spara pengar till flytten nu och köpte inte såå mycket som jag brukar. Det brukar gå åt ett par tusingar när jag drar igång shoppandet i Borlänge. ;) Sen kollade vi på Avatar på kvällen med hennes kille och käkade tacos. Det är väl tredje gången jag ser Avatar nu. Den är lika fascinerande varje gång.


söndagen var jag o Maria ute igen och kollade lite i Kupolen. Det var hiskliga tio grade ute bara, plus regn. Vart tog sommaren vägen? Vi blev snart ganska hungriga så vi bestämde oss för att käka på Max. Men jisses vilken kö. Vi stod i typ 40 minuter innan vi fick vår mat. Det var tokkallt ute så vi åkte hem igen sen. Vi kurade ihop oss i soffan under ett täcke och kollade på Nio Månader. Sen åt vi underbart goda pannkakor med hjortronsylt. Det är ju så fruktansvärt gott. Jag åt så mycket att jag var proppmätt i flera timmar efter det. Hemresan blev av lite senare på kvällen. Den gick också skitsnabbt. Nu är man van att bara sega bort timmar med tanke på att jobbet inte är så krävande nu under semestertider. Så man är van att döda tid på ingenting. :) Min älskling och Dan kom och hämtade mig från stationen. Tur var väl det för jag hade köpt lite saker. En bordsfläkt dessutom. Det är nästan slut på fläktar i Stockholm pga den hetta som rådde här i tre veckor i sträck. Hoppas att den kommer tillbaka så man kan utnyttja fläkten nu.


Idag är sista måndagen innan semestern nästa vecka. Åh vad man längtar! Den här veckan blir ändå rätt fartfylld. Jobba tre kvällspass, träna, umgås med plutten och sen försöka packa nånting inför flytten. Jag har upptäckt att jag inte har  såå mycket att slänga hemma. Har varit duktig att faktiskt inte samla på mig så mycket skit. Dock har jag ett vardagsrumsbord och en hel drös med vhs-filmer som måste bort. Får se vem som vill ha det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar