onsdag 21 juli 2010

Helgens bravader

FREDAG: Började med att jag åkte hem till Fia och Martin efter jobbet och tog det lugnt innan vi skulle vidare med min älskling för att ha picknick med nån till. Vi bestämde oss för att ha picknick på Martins båtklubb vid bryggorna. Men han hade inte nycklarna med sig, så jag o Fia o Thomas satte oss vid vattnet och matade fåglar med chips medan Martin åkte iväg för att hämta dem. Det var riktigt kul att se fåglarnas reaktion när de fick chips. De glufsade i sig allt va de kunde men sen upptäckte de att chips faktiskt är salta. Så de rusade ner till vattnet och drack innan de kom upp igen och ville ha mer. Vi satt där ett bra tag och jag blev smått grinig för det tog sån himla tid och jag var vrålhungrig. Dock åt jag inte chipsen eftersom jag undviker kolhydrater så gott det går. Efter typ 40 minuter kom Martin tillbaka med några fler människor som han hade hämtat. Så började vi grilla och ha trevligt. Efter det badade vi bland båtarna. Det var såå varmt i vattnet! Helt otroligt skönt. Stackars Fia blev dock spetsad i knäet av en liten spik som stack upp i en av bojarna. Hon blödde en smula. Men vi fortsatte med att dricka lite öl o cider på bryggan tills det började skymma. Senare kom några fler personer och började prata med oss. Jag var så trött att jag småslumrade lite på Fias axel och kände mig otroligt osocial ett tag. Men är det jättemörkt ute och dessutom lite smått påverkad av alkohol så...


På båtklubben


 


LÖRDAG: Jag, Thomas och Dan åkte och skulle hämta upp Dans tjejkompis Emma från jobbet i stan på eftermiddagen. Medan hon jobbade klart gick vi in i en möbelbutik med designade möbler. Massa skumt hade de där inne. Men vi hittade Big Boy - sackosäckar som är givet att man ska ha nångång.


Big Boy


 


Älsklingen hittade en Big Boy- hängmatta att mysa i.


Big Boy hängmatta


 Vi åkte sedan vidare till Skärholmens köpcentrum och käkade och kollade runt lite. Träffade på en gammal vän som jobbade där. Det var jättekul att få träffa henne igen. :) Sen åkte vi vidare till Heron City och gick på bio: Knight And Day. Den var förvånansvärt spännande och rolig. Är inte ett fan av Tom Cruise, men Cameron Diaz är ju grym så det var en bra film trots allt. Efter det blev det gratis disco bowling. Emma känner teknikern så vi fick bowla gratis en timme. Där smakade jag också världens sämsta Piña Colada i baren O'Learys bredvid. Ingen Malibu och nästan bara ananasjuice. Det var ju kokosen jag ville åt ju för bövelen. ;)


Discobowling


 


Vi bestämde oss sen, pga den klibbiga hettan, att bada. Så vi åkte hem till Emma och jag fick låna bikini för att sedan åka ner till badet. Efter det var man rätt hungrig. Så vi funtade på vad som var öppet efter 23:00. Donken var öppen men dit vägrade vi att käka. Så då bestämde vi oss för MAX. Där har de dessutom Low Carb-burgare som jag gillar. Alltså hamburgare utan bröd. :) Vi var tvungna att susa bort ända till Södertälje, dock bara ca 10 min bilfärd från Botkyrka. Sen ville de vissa spela kort. Jag var vid det här laget rätt trött eftersom jag inte är någon nattsuddare i vanliga fall. Men vi satt där och spelade Chicago en timme eller så innan vi gav upp. Jag är inte nån hejare på kortspel men fick ändå bra poäng trots nedsatt hjärnförmåga pga tröttheten.


 


SÖNDAG: Var rätt trött pga lördagsnattens bravader så jag ville inte riktigt öppna ögonen förrän vid halv tolv eller nåt. Så vi satt mest och latade oss framför teven. Thomas har ett skitbra spel som heter God Of War som jag älskar att titta på medan han spelar. Kan verkligen rekommenderas om man gillar grekisk mytologi, schysst grafik och bra handling + blod och inälvor. ;) Senare umgicks vi med Ronnie. Vi badade i Lövstabadet ett tag och sen åkte vi för att käka på Texas Burger Co. i stan. Mycket smarrigt. De har utsökta hamburgare och fajitasallad.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar