onsdag 21 juli 2010

Får jag bjuda på lite dasspapper?

 


Man brukar ju ha en viss insyn i vad som gör en överviktig. Jag menar överkonsumtion av fett kombinerat med socker är ju en livsfara för figuren. Sen finns det ju en viss genuppsättning som gör att man har lätt att gå upp i vikt, t.ex långsam ämnesomsättning. Eller sjukdom som t.ex defekt sköldkörtel eller syndromet Prader Willi (ingen mättnadskänsla mm.) Men jag surfade omkring på failblog.org häromdagen och fick syn på en intressant failbild. Frågan är vad hon har för anledning?


Dasspapperäterskan


Jag menar, vem vill käka toapapper? Och vem fan vill käka 4 (!) rullar toapapper i veckan?? Det måste vara nåt fel på människan. Jag har ju hört att när man är gravid så blir man sugen på de konstigaste sakerna. Frågan är om hon är gravid då eller? Eller är det nåt i toapapper som innehåller nåt hennes näringsvärden kräver. Hon borde kanske skaffa fibrer genom gröt eller nåt istället för skitpapper. Eller så är hon en utklädd jättemal. Hon verkar vara rätt glad i mat för övrigt. Så frågan är om hon hade slut på sin gröt och sökte substitut när hon en dag satt och filosofierade på dass. Hon kanske sniffade lite på det fint ihopknycklade pappret innan hon skulle torka sig och funderade på hur det smakade. När hon tog en munsbit med dasspapper så blev hon säkert frälst. Eller nåt. Då slår det en tanke i skallen på mig. Om det finns en människa som slukar stora mängder dasspapper, då lär det finnas folk som är förtjusta, i vanliga fall, andra oätliga saker. o_O


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar