fredag 9 juli 2010

Iranska steningsregler = Eh hur tänkte dom nu?

 


En grej bara som jag bara måste få tillägga. Läste i DN idag om en avrättning i staden Teheran i Iran som är på tapeten. Det handlar om en stening som ska ske av en Iransk tvåbarnsmamma pga att hon hade ihop det två karlar på en gång. Det anses av landet som ett dödsstraff, dvs piskrapp eller stening. Jaha? Så vad har hela Iran med att hon vänsterprasslade? Jag menar, om typ Italien eller Frankrike som är två av de länder där man är mycket otrogna så skulle man ju få 100 sidor med dödsannonser i morgontidningarna i de länderna. Jag menar, visst att man kanske kan få böter för kränkning av sin make kanske men inte att man ska avrättas. Det intressanta här är dessutom att hon först hade fått 99 piskrapp och sen beslutade man att hon skulle stenas OCKSÅ! Jag menar, vad gjorde hon egentligen som krävde att hon skulle få bägge straffen? Maken måste vart bundis med domarnaeller nåt.


Sen så tycker jag att deras steningsregler är rätt intressanta också. Om en man ska stenas så grävs han ner till midjan så man kan stena honom till döds. Om en kvinna ska stenas så grävs hon ner över brösten också, bara för att skydda brösten. Öööh... Det spelar väl ingen roll att hon får sten på brösten. Jag menar, visst det är ju kanske mer utmaning att träffa endast axlar, hals och skalle. Men hallå, det gör ju skitont att bli träffad på tuttarna av stenar också. Men det var ju gulligt av dem att tänka på det... Eller så kanske man stenas näck. Ja då kanske det är bra att dölja brösten. ;)


Läs artikeln här



Men det känns lite som en parodi. Kolla in Monte Pythons filmklipp från Life Of Bryan


 

2 kommentarer:

  1. Hon erkände otroheten under piskningen. Det är bara fruktansvärt. Hon förnekade allt, men när hon piskades orkade hon inte utan erkände. Ingen annan domstol godtar ett sådant erkännande.

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt otroligt hemskt det här!

    SvaraRadera