torsdag 20 mars 2014

Pannkaksmys

Idag vaknade jag upp till en otrolig syn. Det var som att vintern hade velat jävlas lite med våren och kastat sitt vita tjocka täcke av snö över axeln mitt på Stockholm. Smack, så var vi helt nersölade med äkta vinter igen! Jag var antagligen inte ensam om att få en akut temporär depression. Det kändes som en käftsmäll efter vårens lockande sol och plusgrader för nån dag sedan.

Jag och Helena hade bestämt oss för att ha en pannkaks-torsdag idag hos mig, men hon backade ur det med den bra ursäkten att hon vägrade gå ut i det här vidriga vädret. Jag kunde bara hålla med. Jag ville inte heller pulsa runt och dra barnvagnen i 1 decimeter snö. Snart insåg jag att jag verkligen ville ses idag. Det fanns ingenting att göra hemma förutom att städa (som alltid). Thomas var så gullig och föreslog att hämta mig och Miranda på eftermiddagen om jag ville åka till Helena istället. Då kändes det lite lättare att ta beslutet. Så jag och Miranda tog oss ut i snön som redan hade börjat smälta och låg som jobbigt slask istället. Jag bestämde mig för att åka tunnelbana och en annan buss för att det skulle gå smidigare och snabbare. I vanliga fall tar jag en buss och sen går i 10 minuter, men palla det idag! Det var så värt att slänga ut pengar på tunnelbanan idag!

Väl där gräddade jag massor av härliga pannkakor. Jag gjorde självfallet LCHF-pannkakorna från mitt favoritrecept. Till det åt vi vispad grädde, uppvärmda hallon och blåbär samt färska jordgubbar. Det var så grymt gott!


Miranda fick också smaka pannkaka och några jordgubbar. Det var mums!

Helena tog sig en jävel för nerverna. Nä, det var bara saft. Haha!

Helena visade mig och barnen deras dvd-skiva från Barnkammarboken med sånger. Jag och Helena satt och sjöng med och imiterade rörelserna medan barnen sket fullständigt i teven och gjorde sitt istället. Så kul var den. Det tyckte i alla fall Helena och jag.

Senare på eftermiddagen blev jag och Miranda upphämtade av Thomas. Miranda fick ont i magen när vi väl var hemma. Hon pruttade loss och grät ett bra tag. Undrar om det var jordgubbarna? Hon har ätit det tidigare och har inte känt av dem vad jag vet. Det kan också ha varit pannkakan eller kanske kexet hon åt. Svårt att avgöra. Hon däckade tidigt i alla fall. Så blir det när det är för roligt för att sova middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar