måndag 10 mars 2014

Fun time in Livelong (Borlänge)

I lördags förmiddag lämnade jag Thomas och Miranda och susade iväg med tåget upp till min älskade och äldsta vän Maria, i Borlänge. Väl framme bjöd jag på lunch på Wayne's Coffee. Hon har fyllt år och ville så gärna äta där. De finns mycket gott på det kaféet. Kaffet är grymt! Hon älskar Spenat -och fetaostpajen, vilket jag också gjorde innan LCHF. Jag beställde en räksallad med handskalade räkor istället. Jag älskar handskalade räkor! De smakar så mycket mer än sånna där som har legat i spad i "hundra år" och blivit urvattnade och mjuka. Personalen ställde dock fram en kycklingsallad. Jag var beredd att ta den istället men de erbjöd sig att ösa på räkor också. Ja men visst, en dubbelsallad välkomnades såklart! Bra service på Wayne's i Borlänge!


Jag dreglade bara LITE åt pajen!

Sen gick vi runt en stund i butikerna i köpcentret Kupolen. Det har öppnat en ny butik med Rocka Billy-kläder för alla åldrar. Så söta bebiskläder också! Jag brukar väl inte ha sådan typ av kläder på mig i vanliga fall även om jag tycker det kan var riktigt snyggt. Jag hittade massor av snygga klänningar, toppar och kjolar med olika tryck på. Jag är ju ett fan av tryck med prickar, körsbär, fjärilar och bakverk! Här var det då ingen brist på den varan! Hittade en snygg klänning med halterneck med körsbärs-tryck för 500 spänn. Inte så dyrt egentligen, men jag insåg att jag har mindre pengar den här månaden och måste spara en del.

Prova kostar ju inget!

Sen åkte gick vi till matbutiken och handlade för middagen. Maria valde tacos. Ja men det är ju alltid gott! Sen köpte hon en kladdkaka på 7-eleven till sig själv och sin man. Det är den godaste köpta kladdkakan vi vet! Jag fick sitta och sniffa intensivt på den på vägen hem och tänka tillbaka på den tiden då jag gladerligen skulle ha smaskat i mig den där sockerbomben på direkten. Nu räcker det med att lukta på den så blir jag nöjd. Om jag hade smakat på den så skulle det dragit så obehagligt i spottkörtlarna och jag skulle vara tvungen att dricka massa vatten. Inte värt det!

Yum yum! Tacos is the shit!

Till middagen kollade vi på Twilight. Vad än många säger så tycker i alla fall vi att det är bra film (åtminstone de två första). De är filmade i en så vacker miljö och stämningen är på nåt sätt mysig. Låtarna i filmen är också bra. Skådisarna är ju inte så dåliga de heller. 

Älskar låten i den här slutscenen på deras bal! "Flyless bird".

Efter filmen tittade vi på kort från när vi var små och tonåringar. Vi träffades 1995, vårterminen i årskurs 5. Då flyttade jag till Vänersborg. Vi tog mycket kort på oss själva när vi klädde ut oss.

Här var jag typ 13 eller 14 år och iförd någon egengjord dress som Maria hade sytt. Het eller vad? Hehe!

Ja sen spårade vi ur helt när vi spann vidare på fjortis-stilen med några selfies. Vad gör det att vi är 30+ när vi känner oss som 14? 

Klart det ska finnas med ett finger i hörnet.

Den här bilden skrattade vi åt så vi grät!

Maria the hottest Playboy bunny! 

Var det någon som sa Questbar?


Den hakan!


Jag passade på att måla naglarna när jag inte hade ett barn som ville bli upplyft hela tiden. Orange är väl inte riktigt min färg, men den här nyansen funkade eftersom det fanns lite rött i den också. Nagellacket fick jag från Glossybox.


Igår söndag så var det dags för mig att åka hem igen. Vi tog först en sväng förbi Dollar$tore som vi alltid gör när jag är i Borlänge. Det blev en snabb visit då de öppnade en timme innan tåget skulle gå. Jag fick med mig lite allt möjligt. Jag köpte bland annat ett par paket våtservetter till Miranda.

De här är jättebra tycker jag! Synd att jag inte har sett dem förutom på Dollar$tore.

Sen bar det av till MAX Drive In för en snabb lunch. All cred till MAX för deras goda Low Carb hamburgare och att de har just det alternativet som varken McDonalds eller Burger King har.


Det var så härligt att få se min fina fin vän igen. Det var precis det jag behövde! Lite egentid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar